۰

عربستان پل ارتباطی گازوئیل روسیه به اروپا

میز نفت - آمارهای موسسه کپلر نشان می‌دهد که عربستان در ماه آوریل روزانه حدود 200 هزار بشکه گازوئیل و بنزین از روسیه وارد کرده و محموله‌های مشابهی را راهی کشورهای اروپایی کرده است.
عربستان و روسیه | میز نفت
عربستان و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمارهای موسسه کپلر نشان می‌دهد که عربستان در ماه آوریل روزانه 174 هزار بشکه گازوئیل و بنزین از روسیه وارد کرده است و این در حالی است که ماه قبل از آن واردات این محصولات به عربستان سعودی از روسیه 137 هزار بشکه در روز بود.

این رقم برای ماه می هم افزایش یافت و به 191 هزار بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان در 6 سال گذشته محسوب می‌شود. در عین حال عربستان به بزرگ‌ترین صادرکننده گازوئیل و بنزین به اروپا تبدیل شده و در این مسیر از روسیه سبقت گرفته است.

نکته حائز اهمیت آنکه برخلاف هندی‌ها که فرآورده‌های تولیدی نفت روسیه را به اروپا صادر می‌کنند، سعودی‌ها گازوئیل روسیه را وارد کرده ولی گازوئیل خود را راهی اتحادیه اروپا می‌کنند؛ چراکه انتقال گازوئیل روسیه به اروپا نقض تحریم‌های غرب علیه این کشور است.

آمارهای موسسه کپلر نشان می‌دهد که عربستان سعودی طی ماه گذشته توانسته با پشت سر گذاشتن آمریکا به دومین صادرکننده بنزین و گازوئیل در جهان تبدیل شود. حدود 35 درصد نفت و گازوئیل صادراتی عربستان به اروپا و انگلیس رفته و روسیه همچنان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت و گازوئیل در جهان است.




منبع : فارس 
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب: 35429
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *