۰

رکورد منفی عربستان در صادرات

میز نفت - آخرین آمار مربوط به صادرات نفت به کشور هندوستان، نشان می دهد عربستان با ثبت رکوردی منفی به پایین ترین رقم صادرات نفت خود به این کشور طی 28 ماه اخیر رسیده است.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت، به نقل از بیزینس اینسایدر، هند در ماه گذشته میلادی واردات نفت از روسیه را افزایش داده و جریان نفت از عربستان را به پایین‌ترین رقم از 2021 رسانده است.

 اطلاعات مؤسسه ورتکسا نشان می‌دهد روسیه که در اکتبر سال گذشته میلادی عربستان را به‌عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نفت به هند پشت سر گذاشته بود، 1.96 میلیون بشکه در روز نفت خام در ماه مه به هند فروخته است، یعنی 15 درصد بالاتر از 1.67 میلیون بشکه‌ای که در آوریل به هند صادر کرده بود.

 دلیل اصلی این اتفاق کاهش قیمت نفت خام روسیه بوده که باعث شده متحدان این کشور مانند چین و هند خرید نفت این کشور را به‌شدت افزایش دهند. طبق گزارش وزارت بازرگانی هند، متوسط قیمت نفت خام روسیه در ماه آوریل برابر با 68 دلار و 21 سنت بود، یعنی پایین‌ترین قیمت نفت روسیه از زمان حمله این کشور به اوکراین.

 عربستان از افزایش صادرات نفت روسیه به بازار راضی نیست، چون قیمت سایر نفت سایر عرضه‌کنندگان را هم پایین می‌آورد.

 برخی عقیده دارند اقتصاد روسیه هم از کاهش قیمت انرژی این کشور آسیب‌دیده است. درآمد انرژی روسیه پایین آمده و کسری بودجه آن را بیشتر کرده‌است. وزارت دارایی روسیه اعلام کرد درآمد نفت و گاز این کشور حدود 50 درصد درآغاز 2023 کاهش یافته بود که بیشتر نتیجه کاهش قیمت نفت و گاز طبیعی این کشور بوده‌است.
 
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۱
کد مطلب: 35475
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *