۰

تبعات تصمیم آمریکا بر قیمت نفت

میز نفت - قیمت نفت در روز جمعه در بحبوحه بهبود شرایط در نتیجه تصویب لایحه سقف بدهی آمریکا و در زمانی که بازارها احتمال اجرای کاهش تولید اوپک + برای حمایت از قیمت‌ها در دو روز آینده را ارزیابی کردند، افزایش یافت.
به گزارش میز نفت، رویترز نوشت:

؛پس از آنکه قیمت نفت شاهد دو کاهش متوالی بود، معاملات آتی نفت برنت با 71 سنت یا 0.96 درصد افزایش به 74.99 دلار در هر بشکه و قیمت آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 66 سنت یا 0.94 درصد افزایش به 70.76 دلار در هر بشکه رسید.

بازارها پس از تصویب لایحه ای در کنگره مبنی بر تعلیق سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری آمریکا، علاوه بر نشانه های قبلی مبنی بر اینکه فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) ممکن است افزایش نرخ بهره را متوقف کند، اطمینان یافتند.

عصر دیروز، پنجشنبه 1/6/2023 به وقت محلی، سنای ایالات متحده لایحه سقف بدهی را تصویب کرد، که مانع از نکول بدهی فاجعه بار شد که می توانست شوک شدیدی را در بازارهای مالی ایجاد کند.

احساسات بازار همچنین از داده‌های موجودی‌های نفت خام آمریکا که دیروز، پنجشنبه 1/6/2023 توسط اداره اطلاعات انرژی منتشر شد، حمایت شد که نشان‌دهنده جهش واردات نفت خام در هفته گذشته بود.

تمرکز سرمایه گذاران به نشست 4 ژوئن سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن، از جمله روسیه، ائتلافی موسوم به اوپک پلاس، معطوف شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت درباره کاهش احتمالی بیشتر تولید برای حمایت از درآمدهای دولت تصمیم خواهند گرفت.

انتظارات و شاخص‌ها در مورد چنین کاهش احتمالی متفاوت بود، زیرا رویترز و تحلیلگران بانک‌هایی از جمله HSBC و گلدمن ساکس گفتند که بعید است که کاهش تولید بیشتر از سوی اوپک + اجرا شود و این اتحاد رویکرد انتظار و دید را اتخاذ خواهد کرد. .

با این حال، سایر ناظران بازار نشان دادند که داده‌های ضعیف بخش تولید از چین و ایالات متحده ممکن است نشان دهد که اوپک پلاس تصمیمی برای کاهش بیشتر خواهد گرفت.
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۵
کد مطلب: 35477
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *