۰

توافق نفتی ژاپن و اوپک

میز نفت - ژاپن که به عنوان چهارمین واردکننده بزرگ نفت جهان به دنبال تقویت امنیت انرژی است، برای برقراری گفت و گو در سطح مقامات عالی رتبه با اوپک توافق کرد.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، روزنامه نیک‌کی در گزارشی نوشت: کی تاکاگی، معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن، روز سه‌ شنبه در مقر مرکزی اوپک در وین با هیثم الغیص، دبیرکل اوپک، دیدار کرد و در این دیدار، دو طرف درباره چشم‌انداز تقاضا و عرضه انرژی جهانی گفت‌وگو کردند و با ایجاد خط ارتباطی دائمی موافقت کردند.

ژاپن که از نظر منابع انرژی، محروم است، فعالانه منابع تجدیدپذیر را به سبد مصرف خود اضافه می کند تا سال ۲۰۵۰ به سطح کربن خنثی دست پیدا کند اما همچنان به واردات نفت و گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) وابسته است. تولیدکنندگان اوپک، بزرگترین تامین کنندگان نفت ژاپن هستند.

خبرگزاری جیجی روز سه شنبه به نقل از منابع دیگری گزارش کرده بود فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، در حال بررسی سفر به عربستان سعودی و امارات متحده عربی -از اعضای بزرگ اوپک- در ژوییه است و ممکن است از قطر هم دیدار  کند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق اظهارات منابع آگاه جیجی، انتظار می‌رود کیشیدا درباره راه‌های تثبیت قیمت نفت و تضمین عرضه پایدار ال‌ان‌جی به ژاپن، گفت و گو کند.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب: 35533
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *