۰

نظر پوتین درباره کاهش تولید نفت اوپک

میز نفت - پوتین در مجمع اقتصاد بین‌الملل در سن‌پترزبورگ گفت تمام تصمیماتی که در ساختار اطلاعات اوپک پلاس برای کاهش تولید گرفته می‌شود ماهیت غیر سیاسی دارند.
پوتین | میز نفت
پوتین | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در روز جمعه اعلام کرد تصمیمات ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید، سیاسی نیست و ارتباطی با جنگ روسیه در اوکراین ندارد.

 کشورهای غربی پس‌از آغاز جنگ روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی اوپک را به دست‌کاری قیمت نفت و به خطر انداختن اقتصاد دنیا از طریق هزینه‌های بالای انرژی متهم کردند. غرب همچنین اوپک را متهم به طرف‌داری از روسیه می‌کند.

 پوتین در مجمع اقتصاد بین‌الملل در سن‌پترزبورگ گفت تمام تصمیماتی که در ساختار اطلاعات اوپک پلاس برای کاهش تولید گرفته می‌شود ماهیت غیر سیاسی دارند.

وی با اشاره به این‌که فضای فعلی قیمت نفت برای روسیه مناسب است، اضافه کرد:«این تصمیم‌ها نه ربطی به عملیات نظامی در اوکراین دارد، نه به سایر ملاحظات».

 کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس در حال حاضر به 3.66 میلیون بشکه در روز می‌رسد که معادل 3.6 درصد از تقاضای جهانی است. درمورد 2 میلیون بشکه از این کاهش تولید در سال گذشته توافق شد و 1.66 میلیون بشکه دیگر هم در ماه آوریل به تصویب رسید.

 پوتین همچنین گفت روسیه تخفیف‌های متفاوتی برای نفت خود در بازارهای مختلف اعمال می‌کند. آمریکا عقیده دارد تغییرات کرملین در وضع مالیات بر فروش نفت آن نتیجه تحریم‌های غربی علیه این کشور به‌خاطر جنگ در اوکراین است و با گذشت زمان تولید نفت این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 پوتین تأکید کرد روسیه بازارهای نفت خود را از اروپا دور کرده و بازارهای جدیدی را جایگزین آن کرده‌است.




منبع : تسنیم
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 35541
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *