۰

آیین‌نامه جدید تعرفه‌های گاز تصویب شد

میز نفت - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از تصویب آیین‌نامه جدید تعرفه‌های گاز خبر داد و گفت: مصوبه جدید به تصویب هیات دولت رسیده و آیین نامه آن ابلاغ شده است که به‌زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.
مجید چگنی | میز نفت
مجید چگنی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه همایش مقاوم‌سازی تاسیسات و تجهیزات تولید، انتقال و شبکه توزیع گاز طبیعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمستان پیش‌رو با حداقل 250 میلیون مترمکعب در روز ناترازی گاز مواجه‌ایم که پیش بینی کرده‌ایم با بحث بهینه‌ سازی و ذخیره سازی که اکنون به طور روزانه در حال انجام است بتوانیم به کاهش ناترازی کمک کنیم.

وی افزود: دو مخزن ذخیره سازی زیرزمینی سراجه و شوریجه را داریم که اکنون در حال ذخیره سازی است و می‌توانیم مانند سال گذشته از آنها استفاده کنیم؛ همچنین ذخیره سازی روزمینی با روش‌های مختلف در دستور کار است و در این حوزه با صنایع کل کشور مکاتباتی را انجام داده‌ایم و بخش‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند می‌توانند در این حوزه به ما کمک کنند.

معاون وزیر نفت از تصویب آیین‌نامه جدید تعرفه‌های گاز خبر داد و گفت: مصوبه جدید به تصویب هیات دولت رسیده و آیین نامه آن ابلاغ شده است که به‌زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در مصوبه جدید، تعداد پلکان‌های مصرفی تغییر کرده و برای مشترکان خوش‌مصرف، مشوق‌هایی لحاظ شده است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز در خصوص آخرین وضعیت قرارداد واردات گاز از ترکمنستان، اظهار کرد: مذاکرات با ترکمنستان در این خصوص ادامه دارد.

چگنی درخصوص بدهی گازی عراق گفت: وزارت برق عراق بدهی‌ها را پرداخت کرده، اما مشکل ما انتقال وجه از بانک عراق است.

معاون وزیر نفت از رکوردشکنی ارسال گاز به نیروگاه‌های کشور خبر داد و گفت: درحال حاضر روزانه 309 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده می‌شود که رکورد جدیدی در ارسال گاز به نیروگاه ها بوده و بالاترین میزان گاز را در این دوره به نیروگاه‌ها تحویل داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز در خصوص تمدید قرارداد گاز با ترکیه تصریح کرد: مذاکرات با این کشور در حال انجام است، اما با توجه به این‌که این قرارداد تا سال 2026 ادامه دارد، برای تمدید آن زمان داریم اما باید گفت که این کشور درخواست تمدید را کرده است.




منبع : تسنیم
يکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 35591
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *