۰

دیدار اعضای اوپک در وین

میز نفت - اعضای اوپک در وین برای مذاکره در مورد تولید آینده انرژی دیدار می‌کنند اما مخالف کاهش سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی هستند.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، نمایندگانی از کشورهای بزرگ تولید کننده نفت دنیا در اوپک یک اجلاس دو روزه در وین برگزار کرده‌اند.

هدف از هشتمین کنفرانس اوپک با عنوان « به سوی انتقال پایدار و همه‌جانبه انرژی» بررسی وضعیت فعلی بازار انرژی در دنیا، امنیت انرژی و نوآوری‌ها بود.

هیثم القیس، دبیرکل اوپک در این اجلاس گفت:«ما باید هر کاری که از دستمان برمی‌آید برای کاهش آلاینده‌های جوی انجام دهیم اما تولید انرژی نباید کاهش یابد».

وی تاکید:«تصور غلطی در مورد کاهش تولید انرژی و کاهش سرمایه‌گذاری در نفت و گاز وجود دارد. ما موافق این اقدام نیستیم. ما عقیده داریم تمام منابع انرژی از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر در آینده ضروری هستند. هیچ شکلی از انرژی نمی‌تواند به تنهایی نیاز دنیا را تامین کند».

در این اجلاس‌ بر این نکته تاکید شد که انتقال به سمت انرژی‌های پاک روندی زمانبر است و حداقل 50 سال طول می‌کشد‌ و باید برای تسریع این روند همکاری کرد.

این اجلاس در شرایطی برگزار شد که عربستان در روز دوشنبه اعلام کرده بود کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را تمدید می‌کند. روسیه هم اعلام کرد صادرات نفت خود را 500 هزار بشکه در روز در ماه اوت پایین می‌آورد.

این اقدامات جدیدترین اقداماتی است که تولید کنندگان بزرگ نفت دنیا جهت تثبیت قیمت نفت در بحبوحه بی‌ثباتی بالای بازار، جنگ اوکراین و بهبود ضعیف اقتصاد چین انجام می‌دهند.هدف از این اجلاس دو روزه در وین مشخص کردن مسیر صنعت نفت بود.

تولید نفت بارها در گذشته کاهش یافته اما منجر به افزایش قیمت نشده است. پس کشورهای تولید کننده باید ایده‌های جدیدی بیابند.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب: 35667
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *