۰

خبر بنزینی وزیر اقتصاد

میز نفت - خاندوزی بر این نکته تأکید کرد که هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین در دولت وجود ندارد.
بنزین | میز نفت
بنزین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزیر امور اقتصاد و دارایی دربارهٔ اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل دربارهٔ انتشار اوراق نیز اظهار کرد: "نیازی به مناظره نیست. آقایان باید پاسخ دهند که چرا تا این حد بدهی ایجاد کرده‌اند؛ بیش از نیمی از کل اوراق سال ۱۴۰۱ برای بازپرداخت بدهی دولت قبل پرداخت شده است."

سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران دربارهٔ اینکه آیا ایران پول بلوکه شده‌ای در چین دارد یا خیر؟ توضیح داد: "هر چیزی که به عنوان منابع ایران در چین وجود دارد، فقط برای اجرای پروژه‌های فاینانسی است که چینی‌ها در ایران انجام می‌دهند. در واقع، برخی از شرکت‌های چینی در بخش‌های مختلف از جمله راه، نفت و... پروژه‌هایی را انجام می‌دهند و این به عنوان جبران هزینه‌هایی است که ایران قصد داشته است بپردازد."

وی ادامه داد: "این مسیر یک ورودی و یک خروجی دارد؛ یعنی هر ماه بانک مرکزی مبلغی را برای پروژه‌ها به این عدد اضافه کرده و برای پروژه‌ای که درحال انجام است، بخشی از آن را هزینه می‌کند. این عدد هر روز متغیر است." وزیر اقتصاد در ادامه دربارهٔ لایحه مقابله با رسوب کالا گفت: "متن لایحه به دلیل اینکه برخی دستگاه‌ها از جمله ستاد مبارزه با قاچاق و وزارت کشور نکاتی داشتند که دربارهٔ زمینه‌های گمرک و اموال تملیکی اختلاف نظر وجود داشت، لایحه در کمیسیون نگه‌داشته شده است تا اختلاف نظر برطرف شود و سپس به دولت ارسال خواهد شد."

خاندوزی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی بسیار تأکید کرده که سهم بخش مسکن از کل تسهیلات در سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش یابد، اظهار کرد: "در قانون جهش تولید مسکن، عدد ۲۰ درصد وجود دارد.

بنابراین بانک‌ها در سال جاری باید بیش از گذشته تلاش کنند. بانک مرکزی به این موضوع پیگیری میکند و وزیر راه و رییس کل بانک مرکزی جلساتی با مدیران عامل بانک‌ها داشتند تا بانک‌هایی که عقب‌افتادگی دارند، عقب‌ماندگی خود را جبران کنند.

وی همچنین بر این نکته تأکید کرد که هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین در دولت وجود ندارد. وزیر اقتصاد در پایان بیان کرد که سمتی به عنوان جانشین وزیر اقتصاد وجود ندارد.
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 35818
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *