۰

افزایش درآمدهای نفتی عراق

میز نفت - آمارهای رسمی نشان می‌دهد در ماه آگوست سال جاری درآمدهای نفتی عراق به بالاترین میزان رسیده و به دولت این کشور امکان داده بدون استقراض هزینه پروژه‌های خود را تامین کند.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمارهای رسمی نشان می‌دهد که درآمد عراق از محل صادرات نفت در ماه آگوست به بالاترین میزان در سال 2023 رسیده و به دولت این کشور اجازه داده تا هزینه‌کرد خود در پروژه‌های داخلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهد.

آمارهای وزارت نفت عراق حاکی است که درآمد نفتی این کشور در ماه آگوست به بالاترین میزان در 8 ماه گذشته رسیده و دولت عراق از محل صادرات نفت 8.8 میلیارد دلار درآمد داشته است. افزایش تولید و بالا رفتن قیمت نفت صادراتی این کشور اصلی‌ترین دلایل رشد درآمد نفتی عراق بوده است.

روزنامه الیوم عراق گزارش داده که این کشور صادرات نفت خود را به اردن از 10 هزار بشکه در روز به 14 هزار بشکه افزایش داده است. عراق در ماه جولای 8.3 میلیارد دلار، در ماه ژوئن 7.1 میلیارد دلار و در ماه می هم 7.3 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است.

به‌طور کلی از ابتدای سال جاری تاکنون عراق 61.2 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته و سازمان اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرده درآمدهای نفتی این کشور در سال 2023 به حدود 100 میلیارد دلار برسد.

مظهر صالح، مشاور رئیس جمهور عراق، در این باره گفته که شرایط درآمدهای عراق نشان می‌دهد که این کشور باوجود هزینه‌های بالا برای تامین پروژه‌های زیرساختی خود نیازی به استقراض نخواهد داشت.

عراق به‌طور متوسط روزانه 3.5 میلیون بشکه نفت صادر کرده و قیمت هر بشکه نفت صادراتی این کشور حدود 70 دلار بوده است.



منبع : فارس 
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 35953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *