۰

جلوگیری از سوختن 50 هزار بشکه نفت

میز نفت - مدیر عملیات شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با تلاش کارکنان عملیاتی این شرکت از سوزاندن ۴۹۲۶۰ بشکه نفت خام در گودال‌های سوخت تأسیسات جلوگیری شد.
سوختن نفت | میز نفت
سوختن نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سالهاست که سوزاندن هر گونه مواد نفتی در گودال های سوخت ممنوع شده، با این حال در برخی اوقات، مسئله تجمع مواد و ضایعات نفتی در گودال‌های موسوم به گودال سوخت، با سوزاندن حل و فصل می‌شود که این اقدام، تبعات زیست محیطی به دنبال دارد.

جمع‌آوری و جلوگیری از سوزاندن مواد نفتی تجمع یافته در گودال‌های سوختی، علاوه بر جلوگیری از آلایندگی هوا، می‌تواند ارزش افزوده حاصل از بازیافت این مواد و بازگرداندن آنها به چرخه صنعت نفت را رقم بزند.

‌محمدرضا گودرزی، مدیر عملیات شرکت نفت و گاز آغاجاری در این خصوص گفت: در زمینه حفاظت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آب و خاک محیط پیرامونی تأسیسات این شرکت، با تلاش همکاران مجموعه عملیاتی، 49 هزار و 260 بشکه نفت خام از شیرخانه‌های تأسیسات شرکت آغاجاری جمع‌آوری و با برگشت به خطوط صادراتی بر ذخایر سرمایه ملی افزوده شد.

وی افزود: در این اقدام، بر اساس دستورعمل‌های ایمنی و محیط زیستی گودال‌های نفتی، این مایع‌ها که حاوی سیالات نفتی هستند از گودال شیرخانه‌های نفتی در حوزه عملیاتی جمع‌آوری و به خطوط لوله صادراتی تزریق شدند.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 35954
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *