۰

قیمت بنزین در آمریکا رکورد زد

میز نفت - قیمت بنزین در آمریکا اندکی از بالاترین رکورد امسال، کاهش پیدا کرده است اما همچنان در بالاترین سطح تابستانی در بیش از یک دهه گذشته قرار دارد.
قیمت بنزین در آمریکا | میز نفت
قیمت بنزین در آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، میانگین قیمت ملی بنزین در آمریکا در حال حاضر به ۳.۸۰۳ دلار در هر گالن رسیده که کمتر از ۳.۸۲۹ دلار در یک ماه پیش است اما بالاتر از قیمت ۳.۷۶۴ دلار سال گذشته است.

تقاضای فصلی قوی و سلسله اختلالات پیش آمده در فعالیت پالایشگاهها، عامل افزایش اخیر قیمت بنزین بوده است. همزمان، محدودتر شدن عرضه نفت هم قیمت نفت خام را بالا برده است. پالایشگاه دلتا با ظرفیت ۱۸۵ هزار بشکه در روز در ترینر و همچنین پالایشگاه نفت ایروینگ اویل با ظرفیت ۳۲۰ هزار بشکه در روز در نیو برونزویک کانادا در طول سپتامبر و بخشی از اکتبر تعطیل خواهند بود که بر حدود ۹ درصد از سوخت عرضه شده در این مناطق، تاثیر می گذارد.

قیمت نفت پس از این که تحت تاثیر تصمیم عربستان سعودی و روسیه برای تمدید کاهش داوطلبانه عرضه تا پایان سال ۲۰۲۳، به بالاترین رکورد از نوامبر صعود کرد، اندکی عقب نشینی کرد. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در اواسط معاملات روز پنج شنبه، با ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۷ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید.

اما قیمت بالای سوخت، تنها بخشی از چالشهای انرژی پیش روی مصرف کننده آمریکایی است، گرمای بی سابقه تابستانی، مصرف برق آمریکایی ها را افزایش داده و آنها را با صورتحسابهای سرسام آور برق روبرو کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، یک خانواده متوسط آمریکایی حدود ۲۶۲ دلار در سال برای سرمایش هزینه می کند که در منطقه گرم و مرطوب جنوب شرقی، این هزینه به ۵۲۵ دلار هم می رسد.



منبع : ایسنا 
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 35958
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *