۰

قطر گاز تغییر برند داد

میز نفت - شرکت «قطر انرژی» اعلام کرد که «قطر گاز» نام خود را به «قطر انرژی ال‌ان‌جی» تغییر داده است تا تعهد این کشور برای ادامه حضور به عنوان یکی از تامین کنندگان بزرگ گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) در جهان را منعکس کند.
قطر گاز | میز نفت
قطر گاز | میز نفت
به گزارش میز نفت ، این شرکت مادر اعلام کرد «قطر انرژی ال‌ان‌جی» با نام جدید و لوگوی جدید، نقش رو به رشد قطر در تامین نیازهای جهانی انرژی، به‌ خصوص تقاضا برای گاز طبیعی را منعکس می‌کند.

غول انرژی دولتی قطر تاکید کرد این تغییر برند، نشان دهنده تعهد مستمر «قطر انرژی» به ال‌ان‌جی به عنوان یک منبع حیاتی انرژی برای دهه‌های آینده و یک عامل حیاتی برای گذار انرژی است.

«قطر انرژی ال‌ان‌جی» که در سال ۱۹۸۴ با نام «قطر گاز» تاسیس شد، در حال حاضر، ۱۴ واحد تولید ال‌ان‌جی را اداره می‌کند و در مرکز تلاشهای «قطر انرژی» برای افزایش ظرفیت تولید ال‌ان‌جی قطر به ۱۲۶ میلیون تن در سال است.

سعد شریدا الکعبی، وزیر انرژی قطر که رئیس و مدیرعامل «قطر انرژی» هم است، درباره تغییر برند و تغییر نام گفت: ما باور خود به آینده ال‌ان‌جی به عنوان منبع اصلی انرژی برای دهه‌های آینده را مجددا تائید کرده و روی موقعیت محوری ال‌ان‌جی در اولویت‌های استراتژیک، تلاش‌های توسعه و سرمایه‌گذاری‌های انرژی خود، اهمیت بیشتری قائل می شویم.

الکعبی در ژوئیه امسال، گفته بود۴۰ درصد از کل ال‌ان‌جی جدیدی که تا سال ۲۰۲۹ به بازار می‌آید، از «قطر انرژی» خواهد بود.

شرکت وود مکنزی در گزارشی در اوایل سال میلادی جاری اعلام کرده بود آمریکا و قطر با فاصله اندک، پیشتاز هستند و این صادرکنندگان ال‌ان‌جی در بهترین موقعیت برای جذب تقاضای جهانی برای ظرفیت عرضه اضافی طی دو دهه آینده قرار دارند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، قطر در سال ۲۰۲۱ بزرگترین پروژه ال‌ان‌جی جهان را اعلام کرد که قرار است ظرفیت تولید ال‌ان‌جی این کشور را از ۷۷ میلیون تن در سال، به ۱۱۰ میلیون تن افزایش دهد.



منبع : ایسنا 
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۰۷
کد مطلب: 35984
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *