۰

1200 کیلومتر با یک شارژ!

میز نفت - تویوتا درحال نزدیک شدن به تولید باطری است که می تواند با 10 دقیقه شارژ، یک خودروی برقی را تا 1200 راه ببرد؛ این شرکت ژاپنی اعلام کرده این باطری، تا سال 2028 به بازار عرضه خواهد شد. بازار اصلی تویوتا، آمریکایی است که 74 درصد مردم آن، معتقدند برای سفرهای بالای 380 کیلومتری، استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی بهتر است.
به گزارش میز نفت، شرکت تویوتا از طرح اولیه یک خودروی برقی جدید به نام «ویژن ای کیو ایکس ایکس»(Vision EQXX)خبر داده است.

این طرح اولیه می تواند با یکبار شارژ مسافت ۱۲۰۰ کیلومتر(۷۵۰ مایل) را طی کند که معادل فاصله پکن تا شانگهای است. هدف مرسدس بنز ساخت یک خودروی برقی با بیشترین کارآمدی و طولانی ترین مسافت طی شده با یک بار شارژ است.

البته تویوتا بنز تصمیمی برای تولید تجاری طرح اولیه مذکور ندارد و تا به حال نیز فقط عکس هایی از این طرح اولیه منتشر شده است.

مارکوس شافنر رئیس بخش تحقیق و توسعه تویوتا در این باره می گوید: این یک پروژه جدی است که در حقیقت در جستجوی نسل جدید فناوری ها است. ما تصمیم داریم دانشی که در این پروژه به دست می آوریم را در نسل آینده خودروها به کار بگیریم.

هنوز مشخص نیست این طرح اولیه چه زمان عرضه می شود یا چه زمان نوآوری های به کاررفته در آن در خودروهای تولیدی این شرکت به کار می روند.

این درحالی است که خودروهای تسلا با یکبار شارژ می توانند مسافت ۳۰۰ مایل را طی کنند. خودروی «مدل اس لانگ رنج» این شرکت می تواند با یک بار شارژ مسافت ۳۷۳ مایل را طی کند که معادل فاصله سانفرانسیسکو تا لس آنجلس است.


1200 کیلومتر با یک شارژ - میز نفت
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 36221
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *