۰

دردسر قبض گاز برای اوجی

میز نفت - نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از جواد اوجی وزیر نفت درباره عدم اعمال تخفیف در قبوض گاز مشترکین خبر داد.
جواد اوجی در مجلس | میز نفت
جواد اوجی در مجلس | میز نفت
به گزارش میز نفت به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از جواد اوجی وزیر نفت درباره عدم اعمال تخفیف ۷۰ درصدی بر روی قبوض گاز  خبر داد.

وی افزود: این سوال تقدیم هیئت رئیسه شده و باید طبق آیین‌نامه جهت رسیدگی به کمسیون مربوطه ارجاع شده و وزیر جهت پاسخگوی پیرامون محورهای سوال در کمسیون تخصصی حضور یابد.

نماینده شاهین‌شهر بیان کرد: در صورتی که توضیحات وزیر قانع کننده باشد گزارش جلسه با وزیر تقدیم هیئت رئیسه شده و سوال از دستورکار مجلس خارج می‌شود در صورت قانع کننده نبودن پاسخ‌های وزیر سوال جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه می‌شود.

متن سوال نماینده شاهین‌شهر از وزیر نفت  به شرح ذیل است؛

 جناب آقای وزیر
پیرو دستور رئیس جمهور محترم مبنی بر تخفیف ۷۰ درصدی بهای گاز مصرفی بر روی قبوض در بازه زمانی آذرماه تا پایان اسفند ۱۴۰۱ که می‌بایست اعمال می شد، متاسفانه طبق گزارشات رسیده نحوه اعمال این تخفیف برای مردم در استان‌ها مختلف نسبت به کل بهای گاز مصرفی اعمال نشده و فقط به بخشی از بهای گاز مصرفی تخفیف داده شده و همچنان نحوه محاسبه تعرفه گاز مصرفی نامشخص است و این موضوع باعث ایجاد نارضایتی‌های مردمی گردیده است.

لذا جهت روشن شدن افکار عمومی نیاز به پاسخگویی به سوالات ذیل است.

۱-    علت افزایش بهای گاز مصرفی روی قبوض سال ۱۴۰۱ چیست؟
۲-    چرا تخفیف ۷۰ درصدی فقط به بخشی از بهای گاز مصرفی تعلق گرفته است؟
۳-    به چه دلیل نحوه محاسبه تعرفه گاز مصرفی اطلاع‌رسانی نمی‌شود؟ تا با رفع ابهامات موجود کاهش نارضایتی‌ها مردمی شود؟
۴-    چه تدبیر و راهکاری برای محاسبه بهای گاز مصرفی بخش خانگی برای فصل سرد پیش رو (پاییز و زمستان ۱۴۰۲) اندیشیده شده تا مردم تحت فشار قرار نگیرند؟

 طبق ماده ۲۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هر نماینده می‌تواند راجع به مسائل داخلی و خارجی کشور از وزیر مسئول درباره وظایف او سؤال نماید. سؤال باید کتبی و صریح بوده، هیأت رئیسه موظف است سؤال را فوری به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارسال نماید؛ کمیسیون موظف است حداکثر ظرف پانزده ‌روز پس از وصول سؤال، جلسه‌ای با حضور وزیر و سؤال‌کننده تشکیل دهد و با استماع نظرات سؤال‌کننده و وزیر و بررسی‌های لازم، به موضوع رسیدگی کند.
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 36230
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *