۰

نظر سالاری درباره نفت کوره

میز نفت - مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تولید نفت کوره کم‌گوگرد و ارتقا یافته از نظر کیفی، ارزش اقتصادی بالایی برای کشور به‌همراه دارد به‌طوری‌که تفاوت نفت کوره ۳.۵ درصد با نفت کوره نیم درصد، در هر تن ۲۰۰ دلار است.
جلیل سالاری | میز نفت
جلیل سالاری | میز نفت
به گزارش میز نفت ، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مراسم امضای قراردادهای ارتقای کیفیت نفت کوره تولیدی پالایشگاه‌های کرمانشاه و لاوان با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان ایرانی، اظهار داشت: امروز در همه کیفی‌سازی‌ها و کمی‌سازی‌ها در صنعت پالایش نفت در سطح دانش فنی به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی افزود: یکی از چالش‌های ما همواره کیفی سازی نفت کوره بوده و هست؛ قراردادهای امروز نیز در راستای موضوع مهم کیفی‌سازی نفت‌کوره تولیدی در 2 پالایشگاه کرمانشاه و لاوان بوده که این دو پالایشگاه، جزو اولین شرکت‌هایی هستند که با دانش فنی داخلی برای کیفی‌سازی نفت‌کوره تولیدی خود اعتماد کرده‌اند.

معاون وزیر نفت، ارتقای کیفی نفت‌کوره تولیدی را هم از لحاظ زیست‌محیطی و هم از لحاظ اقتصادی برای کشور بسیار حائز اهمیت اعلام کرد و گفت: تولید نفت کوره کم‌گوگرد و ارتقا یافته از نظر کیفی، ارزش اقتصادی بالایی برای کشور به‌همراه دارد به‌طوری‌که تفاوت نفت کوره 3.5 درصد با نفت کوره نیم درصد، در هر تن 200 دلار است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میادین نفتی ما به سمت سنگین شدن پیش می‌روند، نفت کوره تولیدی در پالایشگاه‌ها افزایش خواهد یافت و ورود به ارتقای کیفی نفت‌کوره تولید اهمیت بسزایی دارد تا ان شاالله در سالهای آینده نفت کوره ای که در صنعت مصرف می کنیم با شاخص های کیفی و ارزش افزوده بالا باشد.

سالاری با اشاره به اینکه "در بحث تولید و استفاده از کاتالیست به مرز دانش فنی رسیده‌ایم و امروز صادرات انجام می‌دهیم"، گفت: امروز کاتالیست ایرانی در خارج از مرزهای کشور در یک پالایشگاه ساخته شده توسط امریکایی‌ها کارگذاری شده است و درحال تولید بنزین با کاتالیست ساخت ایران هستند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب: 36277
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *