۰

توافق جدید عربستان با روسیه | عکس

میز نفت - عربستان و روسیه به عنوان بزرگترین صادرکنندگان نفت دنیا اعلام کردند در ماه آینده در مورد ادامه این کاهش تولید تصمیم‌گیری می‌کنند. تمدید کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای عربستان تولید این کشور را به حدود ۹ میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر می‌رساند.
به گزارش میز نفت ، عربستان و روسیه به عنوان بزرگترین صادرکنندگان نفت دنیا در روز یکشنبه اعلام کردند کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سال جاری میلادی ادامه می‌دهند. نگرانی در مورد تقاضا و و رشد اقتصاد دنیا همچنان بر بازارهای نفت خام تاثیر می‌گذارد.

هر دوی این کشورها اعلام کردند در ماه آینده در مورد ادامه این کاهش تولید تصمیم گیری می‌کنند. تمدید کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای عربستان تولید این کشور را به حدود 9 میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر می‌رساند.

روسیه هم به دنبال این بیانیه عربستان اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه 300 هزار بشکه خود را تا پایان دسامبر ادامه می‌دهد که صادرات نفت و محصولات نفتی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه تشکیل شده، از سال گذشته میلادی طرح کاهش تولید خود را جهت حفظ ثبات بازار آغاز کرده است.

قیمت نفت‌ برنت در ماه سپتامبر به اوج 98 دلار در هر بشکه رسید. اما از آن زمان رو به کاهش بوده و علی رغم درگیری‌های خاورمیانه، حدود 85 دلار در هر بشکه در روز جمعه معامله می‌شد.

عربستان اولین بار در ماه ژوئیه کاهش تولید داوطلبانه خود را آغاز کرد. بعد در ماه سپتامبر آن را تا پایان سال جاری میلادی تمدید و اعلام کرد این تصمیم را بصورت ماهانه بررسی می‌کند.


توافق جدید عربستان با روسیه - میز نفت
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 36290
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *