۰

تشدید تحریم‌های نفتی ایران

میز نفت - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای تشدید تحریم‌های نفتی ایران یک طرح شعاری است گفت: امروز ایران در بهترین وضعیت فروش نفت در پنج سال گذشته قرار دارد لذا طرح آمریکا یک اقدام نمادین است که اثربخشی نخواهد داشت.
تحریم‌های نفتی ایران | میز نفت
تحریم‌های نفتی ایران | میز نفت
به گزارش میز نفت ، ابوالفضل عمویی در واکنش به تصویب طرح تشدید تحریم‌های نفتی ایران در مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: طبق اطلاعات و ارزیابی‌ها، این یک طرح شعاری است؛ بدان معنا که آمریکایی‌ها اقدام نویی را برای اعمال تحریم علیه برنامه نفتی و صادرات انرژی ما طراحی نکردند بلکه تکراری از اقدامات گذشته است.

وی ادامه داد: امروز ما در بهترین وضعیت فروش نفت‌مان نسبت به پنج سال گذشته هستیم؛ از این جهت این کار یک اقدام نمادین است که خودشان هم پیش از این اذعان داشته که اثربخشی نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره این‌که چقدر امکان خلل در صادرات نفت ایران با این طرح وجود دارد، تصریح کرد: قبل از این آمریکایی‌ها کل صنعت انرژی ایران اعم از تولید و صادرات را در فهرست تحریم‌های خودشان قرار داده بودند لذا این طرح جدید تاکید بلاوجهی است.

عمویی با بیان این‌که آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند فشار جدیدی به ایران وارد کنند، اظهار کرد: این طرح تنها گذاره خبری جدیدی را تولید کرده که پشتوانه عملی هم ندارد.

وی در پایان درباره هدف آمریکا از اینگونه اقدامات تصریح کرد: شرایط رژیم صهیونیستی به عنوان متحد اصلی ایالات متحده در منطقه بسیار بغرنج است لذا آمریکایی‌ها تلاشی در جهت انجام اقداماتی می‌کند که عمدتا جنبه نمایشی داشته و اثربخش نیست.



منبع : ایسنا 
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 36303
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *