۰

بازارهای هدف ال ان جی روسیه | اینفو

به گزارش میز نفت، ولادیمیر پوتین، در فرمانی دولتی به شرکت گازپروم ابلاغ نموده که مدیران این غول روسی می توانند ال ان جی طرح های جدید راه اندازی شده را با قیمت های بسیار پایین به مشتریان خود بفروشند.

این فرمان به صورت ویژه ال ان جی تولید شده در دو پروژه بالتیک ال ان جی و ساخالین-2 را شامل می شود. شرکت گازپروم با مشارکت شرکت شل، پروژه ال ان جی بالتیک را در لنینگراد ساخته است.
بدین ترتیب برای رقابت در تامین تقاضا در پایانه های واردات ال ان جی لیتوانی و لهستان، گازپروم استفاده از اهرم کاهش قیمت را در دستور کار خویش قرار داده است.

در آن سوی دنیا، آمریکایی ها امیدوارند تا ال ان جی تولید شده از میادین خلیج مکزیک را به این دولت های شرق اروپا بفروشند و تاکنون چند کشتی غول پیکر حمل ال ان جی تولید شده در میادین ایالات متحده در این دو پایانه لنگر انداخته است.

در گذشته، شرکت گازپروم ملزم بود تا گاز تولیدی خود را با قیمت های تعیین شده و براساس سازوکارهای قانونی، به فروش برساند. اما اینک آنها می توانند گاز طبیعی را با قیمتی به مراتب کمتر از قیمت های بازار به فروش برسانند. البته مقامات کرملین به مدیران این شرکت اجازه نداده اند تا برای فروش گاز به مجتمع های پتروشیمی نیز از این دستور دولتی پیروی کنند.

بازارهای هدف محموله‌های ال ان جی روسیه - میز نفت
چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۳۸
کد مطلب: 36419
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *