۰

یک کشور اروپایی هنوز از روسیه می‌خرد

میز نفت - درحالی‌که وزیر انرژی هلند متعهد شده بود، کشورش دیگر از روسیه گاز نخرد، اما در ماه سپتامبر بیش از ۲۰۰ میلیارد مترمکعب گاز از روسیه خریده است.
گاز روسیه | میز نفت
گاز روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، خبرگزاری ریانووستی با استناد به آمار منتشره درهلند گزارش داد، این کشور با وجود اینکه متعهد شده است تا خرید گاز از روسیه را متوقف کند، اما همچنان به واردات گاز از این کشور ادامه می‌دهد.

به نوشته این گزارش، این کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۲۱۱.۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مایع (LNG) به ارزش ۱۰۹ میلیون یورو (۱۱۷ میلیون دلار) از مسکو وارد کرده است. پس از اینکه راب جتن، وزیر آب‌وهوای انرژی این کشور اعلام کرد، دولت در تلاش است تا واردات هیدروکربن از روسیه را متوقف کند، واردات ال‌ان‌جی هلند از روسیه یک وقفه سه ماهه داشت.

وی در بیانیه خود در ماه آوریل متعهد شد، امضای قراردادهای جدید برای تامین ال‌ان‌جی روسیه را متوقف خواهد کرد و به دنبال فسخ قراردادهای قبلی خواهد بود؛ این امر سبب شد تا واردات در ماه می به شدت کاهش یابد و در فصل تابستان به طور کامل متوقف شود.

در حالی که اتحادیه اروپا تحریم‌های متعددی علیه روسیه در ۲۲ ماه گذشته اعمال کرده است، اما گاز روسیه تاکنون هدف این تحریم‌ها قرار نگرفته است.

اما آمارهای موسسه کپلر نشان می‌دهد، اتحادیه اروپا در سال جاری همچنان رقم بی‌سابقه‌ای از ال‌ان‌جی از مسکو خریده و رقم این محموله‌ها در ماه نوامبر به رقم ۱.۷۵ میلیون تن رسیده است.



منبع : بازار 
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 36549
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *