۰

حمله یمن به 2 کشتی رژیم صهیونیستی

میز نفت - نیروهای مسلح یمن تأکید کردند که دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند و اجازه ندادند به بنادر اسرائیلی برسند.
کشتی | میز نفت
کشتی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، نیروهای مسلح یمن تأکید کردند که یک عملیات نظامی مهم علیه دو کشتی انجام دادند که با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند.

کشتی نخست، «سوان آتلانتیک» نام دارد که حامل نفت بوده و کشتی دوم هم با نام «ام اس سی کلارا» حامل کانتینر بوده است.

ارتش یمن بعد از حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون توانسته در حمایت از مردم فلسطین چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی است، هدف حمله قرار دهد.

صنعا در بیانیه‌ای، با اشاره به اینکه خدمه این دو کشتی هیچ توجهی به هشدارهای نیروی دریایی یمن نداشتند، گفت: نیروهای مسلح بار دیگر به همه کشتیهایی که عازم بنادر در سراسر جهان است، اطمینان می‌دهد که هیچ آسیبی متوجه آنها نخواهد بود به جز کشتیهای عازم بندرهای اسرائیل».

شبکه خبری المسیره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، اگر هر کشتی از بیانیه‌های سابق ارتش یمن تخطی کند، نیروهای مسلح این کشور در هدف قرار دادن آن هیچ تردیدی نخواهند کرد.

صنعا در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح همچنان اجازه نخواهند داد کشتیها عازم بنادر اسرائیلی باشند و در دریای عرب و دریای سرخ تردد داشته باشند؛ مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم نوار غزه باشند.

سرلشکر «یوسف المدانی» فرمانده منطقه نظامی پنجم یمن هم امروز هشدار داد که هرگونه تنش‌زایی در غزه برابر با تنش‌زایی در دریای سرخ خواهد بود.

المدانی در این باره گفت که ارتش یمن «آماده افزایش آمادگی بالای خود در برابر هرگونه تهدید احتمالی است، چراکه دشمن برای یمن کمین کرده و در تلاش است بعد از خفت و خواری‌ اخیر، واکنش نشان دهد».
فرمانده منطقه نظامی پنجم یمن در ادامه به احتمال تشکیل یک ائتلاف برای مقابله با یمن اشاره کرد و در این باره گفت: «با کمک خداوند، با هر کشور یا طرفی که بین ما و فلسطین فاصله بیندازد، مقابله خواهیم کرد».

او همچنین به عملیات تصرف کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» پرداخت و اظهار داشت که این عملیات در شرایطی بسیار پیچیده و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سواحل یمن رخ داد.

ارتش یمن در اولین عملیات خود علیه کشتی‌های اسرائیلی توانسته بود یک شناور به نام «گلکسی لیدر» تحت مالکیت بازرگانی اسرائیلی را بعد از هلی‌برن موفق توقیف کند و آن را به سواحل یمن انتقال دهد.



منبع : فارس 
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب: 36599
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *