۰

کشف گازی بزرگ شرکت اماراتی در اندونزی

میز نفت - شرکت «مبادله انرژی» امارات عربی متحده، کشف گاز طبیعی در یک بلوک فراساحلی در اندونزی را اعلام کرد.
کشف گاز | میز نفت
کشف گاز | میز نفت
به گزارش میز نفت ، تحلیلگران می‌گویند این کشف، دومین اکتشاف گازی بزرگ امسال در آب‌های عمیق است.شرکت «مبادله انرژی» در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشف در منطقه آندامان جنوبی، در حدود ۱۰۰ کیلومتری ساحل سوماترای شمالی انجام شده است.

چاه اکتشافی که شرکت «مبادله انرژی»  حفاری کرده است، روزانه ۳۰ میلیون فوت مکعب گاز با کیفیت عالی تولید می‌کند.منصور محمد الحمد، مدیرعامل شرکت «مبادله انرژی» گفت: با توجه استراتژی ما برای توسعه دارایی‌های گازی‌مان به منظور حمایت از گذار انرژی، این اکتشاف فرصت‌های تجاری واقعی را فراهم کرده و به نیروی رشد استراتژیک ما می‌افزاید.

شرکت وود مک کنزی برآورد کرد ذخایری که توسط این شرکت کشف شده، ممکن است حدود ۳.۳ تریلیون فوت مکعب ذخایر قابل استخراج داشته باشد.

اندونزی اعلام کرد که این اکتشاف به هدف تولید روزانه ۱۲ میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی تا سال ۲۰۳۰ کمک خواهد کرد و افزایش دو برابری نسبت به نرخ تولید گاز فعلی خواهد بود.

شرکت اِنی ایتالیا در اکتبر، کشف مهمی در آب‌های ساحلی اندونزی انجام داد. این شرکت اعلام کرد ذخایری را شناسایی کرده است که حاوی پنج تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی است و ممکن است پنج تریلیون فوت مکعب دیگر گاز در منطقه پیرامون آن در سواحل کالیمانتان شرقی باشد.

شرکت اِنی اعلام کرد توسعه میدان گازی گِنگ شمال واقع در آب‌های عمیق سواحل اندونزی را به سرعت دنبال خواهد کرد و اولین تولید تجاری آن برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اندونزی در حدود یک دهه گذشته، با کاهش قابل توجه تولید گاز طبیعی خود مواجه شده است. تولید این کشور از بیش از ۸.۴ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۱۱، به حدود شش میلیارد فوت مکعب در حال حاضر کاهش یافته است. اندونزی زمانی یک صادرکننده بزرگ ال‌ان‌جی بود اما جایگاه خود را در میان صادرکنندگان بزرگ از دست داده و اکنون به دنبال بازیابی آن است.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 36619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *