۰

کاهش واردات نفت هند از روسیه

میز نفت - واردات نفت خام هند از روسیه به عنوان بزرگترین عرضه کننده نفت به این کشور در ماه دسامبر به خاطر مشکلات پرداخت به پایین‌ترین رقم از ژانویه ۲۰۲۳ رسید.
هند و روسیه | میز نفت
هند و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، واردات نفت خام هند از روسیه به عنوان بزرگترین عرضه کننده نفت به این کشور در ماه دسامبر به پایین‌ترین رقم از ژانویه 2023 رسید. شش نفتکش حامل درجه نفتی سوکول روسیه نتوانستند محموله خود را به خاطر مشکلات پرداخت در بحبوحه سخت‌تر شدن تحریم‌ها علیه روسیه تحویل دهند.

اطلاعات شرکت تحلیل داده کپلر نشان می‌دهد واردات نفت هند از روسیه که در ماه مه به رکورد 2.15 میلیون بشکه در روز رسیده بود، از آن زمان رو به کاهش بوده و بین ماه‌های نوامبر و دسامبر تا 1.48 میلیون بشکه در روز سقوط کرده است.

پالایشگاه‌های هند که به طور متوسط روزانه 140 هزار بشکه نفت سوکول را در 2023 خریداری می‌کردند، نتوانستند هیچ محموله‌ای در ماه گذشته میلادی دریافت کنند.

طبق گفته ویکتور کاتونا، تحلیلگر ارشد نفتی در کپلر، شرکت ساخالین 1 که نفت روسیه را در خاور دور استخراج می‌کند، نتوانسته حساب بانکی در امارات متحده عربی باز کند تا خریداران بتوانند طبق توافق هزینه نفت را به درهم پرداخت کنند.

از 6 نفتکشی که در سواحل هند معطل مانده‌اند، دو نفتکش اعلام کردند احتمالاً به سمت چین تغییر مسیر می‌دهند. اما بنظر می‌رسد تجارت نفت سوکول بین روسیه و هند علی رغم تمام این موانع ادامه پیدا کند. سه عملیات انتقال کشتی به کشتی نفت سوکول و همچنین سه محموله جدید در راه هند هستند.

واردات نفت هند از روسیه در کل سال 2023 نسبت به سال قبل از آن 2 برابر شده و به 1.79 میلیون بشکه در روز رسیده بود. اما واردات از عراق به عنوان دومین عرضه کننده بزرگ نفت به هند 11 درصد کاهش یافت و به 908 هزار بشکه در رود رسید.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 36748
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *