۰

آمریکا رکورد دار صادرات ال‌ان‌جی

میز نفت -آمار رصد نفتکش نشان داد صادرات ماهانه و سالانه گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) آمریکا در دسامبر، رکورد جدیدی را ثبت کرد و این کشور، بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی در سال ۲۰۲۳ شد.
ال‌ان‌جی | میز نفت
ال‌ان‌جی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، الکس مونتون، مدیر تحقیقات جهانی گاز وال‌ان‌جی در شرکت مشاوره گروه «انرژی راپیدان»، درباره افزایش تولید پایانه‌های آمریکا به ۸.۶ میلیون تن در دسامبر، گفت: آمریکا در رشد عرضه جهانی ال‌ان‌جی در سال ۲۰۲۳ متمایز بود.

داده‌های دولت آمریکا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲، قطر، بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی و استرالیا، دومین صادرکننده بزرگ بودند.

به گفته مونتون، تولید بالای آمریکا تحت تاثیر دو عامل شامل ازسرگیری فعالیت کامل کارخانه «فریپورت ال‌ان‌جی» که شش تن به صادرات اضافه کرد و رشد سه تنی تولید کل سال تاسیسات کالکاسیو پاس «ونچر گلوبال ال‌ان‌جی»، بود.

داده‌های LSEG نشان می‌دهد که صادرات کل سال ۲۰۲۳ آمریکا، با ۱۴.۷ درصد افزایش، به ۸۸.۹ میلیون تن رسید که تا حدود زیادی به دلیل ازسرگیری کامل تولید کارخانه «فریپورت ال‌ان‌جی» بود که در سال ۲۰۲۲ دچار آتش سوزی شده بود. کارخانه‌های دیگر هم تولیدشان را افزایش دادند.

داده‌های ارائه‌دهنده اطلاعات مالی نشان داد که صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در سال ۲۰۲۲، به ۷۷.۵ میلیون تن رسیده بود.

به گفته تحلیلگران شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، کاهش ماهانه، منعکس کننده دمای گرم‌تر از حد معمول در اروپا و افزایش سطح ذخیره سازی در این منطقه است. ذخایر گاز اروپا در ابتدای دسامبر، حدود ۹۷ درصد پر بود

 داده‌های رصد کشتی LSEG نشان داد که آسیا، دومین بازار بزرگ صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در دسامبر بود که ۲.۲۹ تن یا ۲۶.۶ درصد از صادرات را به خود اختصاص داد و در مقایسه با ۱۸.۵ درصد در نوامبر، افزایش داشت. صادرات آمریکا به آمریکای لاتین، نیم میلیون تن متریک یا کمی کمتر از شش درصد کل صادرات این کشور بود.

جریان گاز طبیعی به هفت کارخانه بزرگ صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در ابتدای ژانویه، به طور متوسط ۱۴.۹ میلیارد فوت مکعب در روز  بوده است که از رکورد ماهانه ۱۴.۷ میلیارد فوت مکعب در دسامبر افزایش یافته است. داده‌های  LSEG نشان داد که این رقم، بالاتر از رکورد ماهانه قبلی ۴.۳ میلیارد مکعب در روز در نوامبر است.

بر اساس گزارش رویترز، گاز آمریکا روز سه شنبه در هاب هنری در لوئیزیانا، ۲.۵۵ دلار به ازای هر واحد mmBtu معامله شد در حالی که در هاب تی تی اف هلند، ۹.۸۱ دلار و در بازار ژاپن کوریا مارکر در آسیا، ۱۱.۵۲ دلار بود.

انتهای پیام
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 36754
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *