۰

تفاوت خریداران نفت روسیه در دو سال

میز نفت - خریداران نفت روسیه در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ میلادی را مشاهده می کنید که چگونه تغییر یافته است.
به گزارش میز نفت، یکی از مهمترین تفاوت های مقاصد صادراتی نفت روسیه بازار اروپا بود؛ در سال 2021 این قاره بزرگترین مقصد نفت روسیه بود اما در سال 2023 میزان صادرات روسیه به اروپا به شدت کاهش یافت و سایر مشتریان جایگزین آن شدند.

چین اصلی ترین مشتری نفت روسیه در سال 2023 بود؛ نفت خام روسیه که پس از تحریم‌های غرب بر سر جنگ اوکراین، در سال ۲۰۲۲ توسط بسیاری از خریداران بین‌المللی بایکوت شد، در طول سال میلادی گذشته و در بحبوحه اعمال مکانیزم سقف قیمت گروه هفت، با تخفیف‌های قابل توجهی نسبت به قیمت‌های بازار بین‌المللی معامله شد.

رشد تقاضای پالایشگاه‌های چینی و هندی برای نفت تخفیف‌دار، قیمت نفت اسپوی روسیه را در سال ۲۰۲۳ افزایش داد و از سقف قیمت ۶۰ دلار که گروه هفت که در دسامبر ۲۰۲۲ معرفی شده بود، عبور کرد.

بر اساس منابع معاملاتی، محموله‌های نفت اسپو برای تحویل در دسامبر، با تخفیفی در حدود ۵۰ سنت تا ۲۰ سنت در هر بشکه نسبت نفت برنت، قیمت‌گذاری شدند.

همزمان، عربستان سعودی قیمت‌ فروش گرید نفتی «عرب لایت» را از ژوئیه افزایش داد و در نتیجه، تعدادی از پالایشگاه‌ها را وادار کرد که به دنبال محموله‌های ارزان‌تر باشند.

تفاوت خریداران نفت روسیه در دو سال - میز نفت
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 36798
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *