۰

تردد راحت نفت عربستان از دریای سرخ

میز نفت - رئیس بخش پالایش و تجارت نفت شرکت آرامکو اعلام کرد این شرکت همچنان محموله‌های نفت خام و سوخت خود را از طریق دریای سرخ صادر می‌کند.
آرامکو | میز نفت
آرامکو | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت آرامکوی عربستان، بزرگترین شرکت نفت دنیا، همچنان محموله‌های نفت خام و سوخت خود را از طریق دریای سرخ، یعنی جایی که مدت‌هاست یمن کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونسیتی را در پاسخ به جنگ غزه مورد هدف قرار می‌دهد، صادر می‌کند.

محمد القحطانی، رئیس بخش پالایش و تجارت نفت شرکت آرامکو در مصاحبه‌ای در ظهران گفت:«ما برای حمل نفت و محصولات نفتی خود از دریای سرخ استفاده می‌کنیم. مخاطرات این کار قابل مدیریت است».این تصمیم شرکت آرامکو در تضاد نظر با سایر مالکان کشتی‌هاست که دریای سرخ را به دنبال حمله آمریکا و انگلیس به یمن کنار گذاشته‌اند. حتی قبل از حملات آمریکا و انگلیس هم بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی و مالکان کشتی‌ها از این منطقه که یک مسیر غیرقابل‌اجتناب برای استفاده از کانال سوئز و ارتباط بین آسیا و اروپاست دوری می‌کردند.

طولانی‌تر شدن سفرهای تجاری از طریق مسیر آفریقا و تاخیر در به مقصد رسیدن محموله‌های مختلف از سوخت گرفته تا قطعات خودرو، نگرانی در مورد بازگشت تورم در دنیا را بالا برده است.عربستان از آمریکا و انگلیس درخواست توقف حمله به یمن را داشته و سعی می‌کند مذاکرات صلح با این کشور را زنده نگه دارد.

دریای سرخ در شرق عربستان و خلیج فارس در غرب این کشور قرار دارد. بنابراین موقعیت این کشور دوری از این منطقه را برای ارسال محموله‌هایش سخت و پرچالش می‌کند.شرکت آرامکو معمولا نفت خام و سوخت خود را از خلیج فارس می‌آورد، جایی که بزرگ‌ترین میادین نفتی و پالایشگاه‌های آن قرار گرفته‌اند.

اما برخلاف شرکت آرامکو، مشتریان این شرکت هیچ محموله نفت خامی در این ماه از مسیر دریای سرخ عبور نداده‌اند.قحطانی همچنین گفت شرکت آرامکو از یک خط لوله داخلی هم برای انتقال بخشی از نفت خام خود از میادین اصلی در شرق به ساحل دریای سرخ استفاده می‌کند تا از طریق کانال سوئز صادر شود.اما شرکت آرامکو هم مانند سایر بخش‌های صنعت نفت مجبور است با کاهش تعداد کشتی‌هایی که تمایل به استفاده از مسیر دریای سرخ را دارند و همچنین بالا رفتن هزینه بیمه دست و پنجه نرم کند.



منبع : تسنیم
شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 36955
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *