۰

امضا قرارداد گازی قطر با یک شرکت آمریکایی

میز نفت -قطر انرژی و شرکت آمریکایی اکسلریت انرژی در روز دوشنبه یک قرارداد ۱۵ ساله برای عرضه یک میلیون تن گاز طبیعی مایع در سال امضا کردند.
قطر انرژی | میز نفت
قطر انرژی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، قطر انرژی و شرکت  آمریکایی اکسلریت انرژی در روز دوشنبه یک قرارداد 15 ساله برای عرضه یک میلیون تن گاز طبیعی مایع در سال امضا کردند. این حجم از گاز از ژانویه 2026 به مدت 15 سال به بنگلادش تحویل داده می‌شود.

این قرارداد جدیدترین قرارداد شرکت دولتی قطر انرژی با شرکای اروپایی و آسیایی خود است که مربوط به پروژه توسعه میدان شمالی می‌شود. انتظار می‌رود این میدان تولید گاز طبیعی مایع قطر را تا 2027 به 126 میلیون تن در سال برساند. این رقم در حال حاضر برابر با 77 میلیون تن در سال است.

قطر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در دنیاست، همین حالا هم بزرگ‌ترین عرضه‌کننده این محصول به بنگلادش به حساب می‌آید.

سعد الکعبی، رئیس شرکت قطر انرژی طی بیانیه‌ای اعلام کرد:«این قرارداد جدید بیش از پیش رابطه ما با اکسلریت را مستحکم کرده و از نیازهای انرژی بنگلادش و تلاش این کشور برای توسعه بیشتر اقتصاد حمایت می‌کند».الکعبی ماه گذشته گفته بود قطر انرژی به‌زودی قراردادهای بلند مدت عرضه گاز طبیعی در آسیا و اروپا امضا می‌کند.

این شرکت قطری اعلام کرد اکسلریت 850 هزار میلیون تن در سال گاز طبیعی مایع در 2026 و 2027 و بعد یک میلیون تن در سال از 2028 تا 2040 خریداری خواهد کرد. این محموله‌ها به ذخایر شناور در بنگلادش منتقل می‌شوند.

مقامات شرکت اکسلریت هم در ماه سپتامبر اعلام کرده بودند این شرکت در حال مذاکرات پایانی برای عرضه بلند مدت گاز طبیعی مایع بنگلادش است.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 37004
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *