۰

500 هزار لیتر سوخت قاچاق توقیف شد

میز نفت - رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور و ۴ مشک حاوی ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان میناب خبر داد.
500 هزار لیتر سوخت قاچاق توقیف شد
به گزارش میز نفت ، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان امروز با اشاره به اجرای طرح ضربتی مبارزه با قاچاق سازمان یافته سوخت و فرآورده‌های نفتی در سطح استان، اظهار داشت: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، مأموران انتظامی و دریابانی در عملیاتی مشترک از انتقال محموله‌های بزرگ سوخت قاچاق در سواحل و خور‌های این شهرستان مطلع شدند و نسبت به مقابله با عناصر اصلی قاچاق سوخت اقدام کردند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با اجرای این عملیات، مأموران پس از گشت زنی در مناطق مورد نظر، موفق به توقیف یک فروند شناور و ۴ عدد مشک ماری متعلق به قاچاقچیان شده اند.

قهرمانی تصریح کرد: در جریان بازرسی از شناور مذکور و مشک‌های ماری توقیفی بیش از ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده است که ارزش تقریبی آن بنابر اعلام کارشناسان بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی همچنین گفت: سوخت‌های کشف شده طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و وارد چرخه توزیع قانونی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از اقدامات و برنامه ریزی و اولویت بندی فرماندهان و کارکنان فراجا و مرزبانی استان و حمایت اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) که در انجام مأموریت‌های محوله، مقتدرانه و مجاهدانه تلاش می‌کنند، با اشاره به اینکه قاچاق سازمان یافته سوخت طی سال‌های اخیر موجب ضربه سنگین به تولید ملی و اخلال در نظام اقتصادی کشور شده است، تأکید کرد: دستگاه قضایی با تمام توان مانع از فعالیت قاچاقچیان خواهد شد و با مرتکبین اینگونه جرایم قاطعانه برخورد خواهد کرد.



منبع : فارس 
 
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 37039
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *