۰

روند تولید نفت انگلستان | نمودار

​میز نفت – نگاهی به میزان تولید نفت انگلستان طی سال های اخیر نشان می دهد تولید نفت این کشور طی 20 سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش داشته است.
تولید نفت انگلستان | میز نفت
تولید نفت انگلستان | میز نفت
به گزارش میز نفت، نمودار زیر روند تولید نفت انگلستان را نشان می دهد؛ بر اساس این نمودار، تولید نفت این کشور در سال 2003 نزدیک به 2.5 میلیون بشکه در روز بوده که این رقم در سال 2022 به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

روند تولید نفت انگلستان - میز نفت

انگلستان یکی از کشورهای پرقدرت نفت جهان بود که پس از جنگ جهانی دوم دیگر نتوانست قدرت سابق خود را در نفت جهان احیا کند.

گزارش روزنامه گاردین با استناد به تحقیقات «گلوبال ویتنس»، نشان می‌دهد که این واقعیت می‌تواند برای تحت فشار قرار دادن دولت انگلیس برای بازنگری در برنامه خود برای افزایش تولید نفت و گاز در دریای شمال به منظور افزایش امنیت انرژی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

طبق این گزارش، طی ۲۰ سال گذشته، نرخ صادرات نفت انگلیس، از ۶۰ درصد، به ۸۰ درصد افزایش یافته است. این وضعیت، حداقل تا حدی، این نتیجه تعطیلی ظرفیت پالایش در کشور بود.

تحقیقات «گلوبال ویتنس» یک هفته پس از آن منتشر شد که سازمان دیگری به نام «واحد اطلاعات انرژی و اقلیم» اعلام کرد پروژه‌های جدید مانند «رز بانک»،  کمتر از یک درصد از بنزین مصرفی در خودروهای انگلیس را در مدت هفت سال، اضافه می‌کند اما به بهای گزافی برای وجهه این کشور تمام خواهد شد که در حال حاضر به عنوان یکی از پیشروهای انرژی سبز قاره در نظر گرفته می‌شود.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 37158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *