۰

ورود روسیه با بازار نفت ونزوئلا

میز نفت - برای اولین بار در پنج سال اخیر، روسیه یک محموله نفت اورال را به ونزوئلا ارسال کرده است.
روسیه و ونزوئلا | میز نفت
روسیه و ونزوئلا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، برای اولین بار در پنج سال اخیر، روسیه یک محموله نفت اورال را به ونزوئلا ارسال کرده است. این ارسال همزمان با تشدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و اختلالات در کشتیرانی در دریای سرخ رخ داده است. این اقدام نشان دهنده تلاش‌های روسیه برای جذب خریداران جدید برای نفت خود در مناطق دوردست است.

بنا بر گزارش‌ها، این محموله نفت اورال با ناوگان نفتکش "لیجرا"، پس از بارگیری حداقل ۱.۷ میلیون بشکه نفت در سواحل جنوبی یونان در دریای مدیترانه، به حوالی خلیج آموای در نزدیکی ونزوئلا رسیده است. این تحویل نفت به ونزوئلا، احتمالاً به منظور استفاده از نفت سنگین وارداتی به منظور رقیق کردن نفت سنگین و تسهیل صادرات آن انجام شده است.

این اقدام همچنین با تشدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه همزمان است، که واشنگتن تهدید به تحریم موسسات مالی کرده است که به نظر می‌رسد به صادرات نفت روسیه کمک کرده‌اند. این اقدامات تحریمی باعث افزایش مشکلات پرداختی برای برخی از مشتریان هندی نفت سوکول روسیه شده است.

روسیه، با تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا و سقف قیمت نفت، به دنبال بازارهای جدیدی برای صادرات نفت خود است. این کشور به خصوص به سوی آسیا، به ویژه چین و هند، روی آورده است. در حال حاضر، چین نیمی از صادرات نفت روسیه را دریافت می‌کند، در حالی که هند نیز به عنوان یکی از مقاصد اصلی صادرات نفت روسیه شناخته می‌شود، که در سال‌های اخیر سهم قابل توجهی از صادرات نفت روسیه را دریافت کرده است.


منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 37202
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *