۰

آماری از تولید گاز در گچساران

میز نفت -مدیرعامل شرکت نفت گاز گچساران با اشاره به تولید ۱۸ درصد نفتِ مناطق جنوب و روزانه یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون فوت گاز توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، گفت: امروز نه تنها نیازمند خارجی‌ها نیستیم، بلکه صادرکننده دانش فنی در حوزه نفت و گاز هستیم.
نفت و گاز گچساران | میز نفت
نفت و گاز گچساران | میز نفت
به گزارش میز نفت ، غلامرضا کمالی، صبح امروز در نشست با خبرنگاران حاضر در کاروان راهیان پیشرفت بسیج رسانه خوزستان که در محل ساختمان مدیریت این شرکت برگزار شد، با بیان اینکه بیش از یک قرن از عمر فعالیت شرکت نفت و گاز گچساران می گذرد، افزود: نخستین چاهی که برای این شرکت حفر شد در سال 1304 بود؛ یعنی چیزی نزدیک به یک قرن از عمر فعالیت نخستین چاه این شرکت می‌گذرد.

وی گفت: عملیات بهره‌برداری شرکت در سال 1322 آغاز و فعالیت‌ها در گستره 4 استان خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با مرکزیت شهرستان گچساران ادامه یافت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به رسالت اصلی این شرکت افزود:  تولید نفت و گاز کشور از میادین فعال، اصلی‌ترین رسالت شرکت است که در این راستا با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم اکنون در حدود 18 درصد نفت تولید شده و بیش از یک میلیارد و 350 میلیون فوت گاز  مناطق نفت‌خیز جنوب را تولید می‌کنیم.

کمالی ادامه داد: 23 میدان نفتی در محدوده عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران داریم که در حال حاضر 16 میدان آن فعال است.

وی افزود: بیش از 7500 کیلومتر خط لوله نفت و گاز، بیش از 59 تاسیسات مهم نفتی و بیش از 18 مرکز حفاظت کاتدی از جمله سازه‌های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: قبل از انقلاب همه تاسیسات شرکت‌های نفتی و مسئولیت‌های فنی دست خارجی‌ها بود و به هیچ وجه به ایرانی‌ها در حوزه دانش فنی اجازه ورود نمی‌دادند، اما اراده و ایمان مردان و زنان این خاک سبب شکست برنامه آنها برای توقف کارها پس از انقلاب شد.

وی تاکید کرد: امروز نه تنها نیازمند خارجی‌ها در حوزه دانش فنی نیستیم، بلکه صادرکننده دانش فنی در حوزه نفت و گاز به کشورهای منطقه‌ هستیم.

کمالی درباره تامین کالا از داخل کشور گفت: امروز بیش از 75 درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت با همه پیچیدگی‌ها را در داخل تولید و تأمین می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: امسال در حدود 900 میلیارد تومان در بخش خرید کالا هزینه شد که بیش از 650 میلیارد تومان آن از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکننده خریداری شده است. همچنین بیش از 100 میلیارد تومان آن از محیط پیرامونی شرکت تهیه شده است.

خبرنگاران افسران جنگ شناختی هستند

سجاد بهمئی؛ مسئول بسیج رسانه خوزستان نیز در ادامه این نشست گفت: در سال‌های اخیر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی و با تأسی از این فرمایشات، در جهت امیدآفرینی اردوهایی به نام راهیان پیشرفت تعریف شد.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز اساتید دانشگاه را به عنوان فرماندهان و دانشجویان را به عنوان افسران جنگ نرم معرفی می‌کنند، ما نیز خبرنگاران و عکاسان را به عنوان افسران جنگ شناختی می‌شناسیم.

بهمئی ادامه داد: امروز یازدهمین اردوی راویان پیشرفت برگزار شده و به دنبال این هستیم که دستاوردهای جوانان نخبه کشور را به تصویر  بکشیم.

مسئول بسیج رسانه خوزستان افزود: امروز در حوزه صنعت نفت اقدامات بسیار خوبی انجام شده و با توجه به جریان رسانه‌ای که برای ناامید کردن جوانان تلاش می‌کنند با معرفی دستاوردها باید با این جریان ناامید کننده مقابله کنیم.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 37207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *