۰

کمک تاجر مرموز برای فروش نفت

میز نفت - رسانه محافطه کار فاکس بیزینس از دولت بایدن به دلیل جدی نگرفتن تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه انتقاد کرد.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ،  به رغم اینکه رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌ها علیه روسیه را موثر می‌داند اما داده‌ها نشان می‌دهند که کشورهایی که با روسیه تجارت می‌کنند نه تنها تحت تحریم‌های ثانویه قرار ندارند بلکه فروش نفت این کشور ادامه دارد.

فاکس بیزیننس رسانه وابسته به طیف محافظه کار جمهوری خواهان آمریکا، در گزارشی اعلام کرد که یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد که چگونه یک تاجر مرموز از آذربایجان یک شبکه تجارت جهانی مخفی را جمع آوری کرده است.

این شبکه پیچیده به روسیه اجازه می‌دهد نفت خود را به مکان‌هایی مانند چین، ترکیه، هند، آفریقای جنوبی و… بفروشد.

به ادعای فاکس بیزینس، این شبکه سقف قیمتی ۶۰ دلار برای خرید نفت روسیه را که از سوی غرب وضع شده، به تمسخر گرفته است. طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، فروش نفت روسیه در سال گذشته از ۱۸۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

این میزان فروش نفت، تنها اندکی کمتر از درآمدهای قبل از آغاز حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۱ است. فاکس مدعی است که اگر بایدن به حرف ترامپ گوش می‌داد و میزان تولید نفت آمریکا را به ۱۵ میلیون بشکه در روز می‌رساند، قیمت جهانی نفت امروز ۴۰ دلار بود و نه ۸۰ دلار.

در نتیجه ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پولی برای خرج کردن در اوکراین در اختیار نداشت. در همین حال، تحریم‌های ثانویه علیه خریداران نفت روسیه اعمال نمی‌شود؛ وضعیتی که موجب همکاری چین، ترکیه و… با روسیه شده است.

فاکس همچنین تاکید دارد که بایدن هرگز شرکت‌های نفتی روسیه را که به تامین منابع مالی برای شرکت‌های نفتی می‌پردازند را تحریم نکرده است؛ ضمن اینکه بایدن از توقیف ذخایر بانک مرکزی روسیه که در خارج از این کشور تجمیع شده اند، می‌ترسد.
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 37219
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *