۰

خبری جدید از سهمیه بنزین

میز نفت - با نزدیک شدن به نوروز ۱۴۰۳ بحث اختصاص سهمیه بنزین نوروزی دوباره داغ شده است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین از برنامه ریزی برای عرضه بنزین نوروزی خبر داد. به گزارش فرتاک نیوز، بنزین یکی از منابع اصلی انرژی در جهان است.
سهمیه بنزین | میز نفت
سهمیه بنزین | میز نفت
به گزارش میز نفت ،بنزین یکی از منابع اصلی انرژی در جهان است. قیمت بنزین در هر کشوری بسته به عوامل مختلفی مانند تولید محلی، واردات، فروش و تقاضا و همچنین قوانین و سیاست های مالیاتی متفاوت است. در بسیاری از کشورها، دولت یا سازمان های دولتی بر تعیین قیمت بنزین نظارت دارند و قیمت بنزین بسته به خواسته دولت می تواند به عنوان یک مقدار ثابت تعیین شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود از احتمال افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی مصرف بنزین در عید ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تمامی انبارها و انبارهای کشور در وضعیت مناسبی قرار دارند و وجود دارد. هیچ کمبودی در توزیع سوخت نوروزی در کشور وجود ندارد. در حال حاضر روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین ۱۲ تا ۱۳ درصد افزایش داشته است.

سهمیه بنزین خودرو در نوروز

با این حال هنوز خبری از تخصیص سهمیه نوروزی خودروها نیست و در حال حاضر تنها چیزی که قطعی است، اختصاص ۶۰ لیتر سهمیه بنزین برای فروردین ماه است که روی کارت های هوشمند بارگذاری می شود. سوخت شخصی در آخرین روز سال ۱۴۰۲٫ همانطور که در بالا ذکر شد، سهمیه بنزین برای خودروهای سواری بنزینی ۶۰ لیتر، برای خودروهای دو نفره ۳۰ لیتر و برای موتورسیکلت ها ۲۵ لیتر در ماه است که می تواند سهمیه بنزین را ذخیره کند. ۹ ماه در هر کارت سوخت.

بر اساس اعلام مدیر سامانه هوشمند سوخت، با توجه به بازه زمانی ۹ ماهه تعیین شده برای ذخیره سازی سهمیه سوخت خودرو، سهمیه باک بنزین خودروهای شخصی که سقف ۹ ماهه آن تکمیل و به سقف ۵۴۰ لیتر رسیده است. افزایش نمی یابد، بنابراین مالک هر خودرو تنها می تواند سهمیه ۹ ماه گذشته (۵۴۰ لیتر برای خودرو و ۲۲۵ لیتر برای موتور سیکلت) را در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.


منبع : فرتاک نیوز 
دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 37228
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *