۰
برگی از تاریخ

عصر یکصد نفر در تاریخ نفت

میز نفت - یکی از مهم ترین بزنگاه های تاریخ نفت جهان، دورانی است مه به «عصر یکصد نفر» مشهور شده است.
تاریخ آرامکو | میز نفت
تاریخ آرامکو | میز نفت
به گزارش میز نفت ، در اواخر جنگ جهانی دوم، تنها 100 نفر از مردان نفتی آمریکا در عربستان سعودی کار می‌کردند؛ سعودی‌ها فکر می‌کردند واشنگتن، کشورشان را رها کرده است و همین موضوع موجب انقلابی بزرگ در جهان شد. در تاریخ نفت ، به این دوران «عصر یک‌صد مرد» لقب داده‌اند.

 از اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی، شرکت آرامکوی سعودی تلاش‌ها برای یافتن نفت را آغاز کرد و به‌سرعت به قدرتمندترین غول صنعت جهانی نفت تبدیل شد.

مهندسان آمریکایی، فعالیت‌های اکتشاف نفت در شبه‌جزیره عربستان را در سال‌های میان دو جنگ جهانی آغاز کردند. واشنگتن تلاش می‌کرد تا عطش جهانی رو به رشد برای تقاضای نفت را سیراب کند.

عصر یکصد مرد در تاریخ نفت - میز نفت

در دهه ۱۹۳۰ میلادی، عملیات حفاری آغاز شد؛ اما هیچ‌کس نسبت به وجود نفت در این کشور بیابانی اطمینان نداشت.
 
در سال‌های بین جنگ جهانی اول و دوم، تقاضای جهانی نفت افزایش یافت. با اختراع موتورهای درون‌سوز، مصرف فراورده‌های نفتی به‌سرعت افزایش یافت.
 
خودروهایی نظیر مدل تی شرکت فورد در سال‌های بین دو جنگ جهانی با استقبال زیادی روبرو شدند و باعث گردید تا تقاضای نفت افزایش چشمگیری را تجربه کند.

در مقاله منتشرشده در مجله آرامکو ورد در سال ۱۹۶۳ میلادی می‌خوانیم: در ژوئن سال ۱۹۳۴ میلادی، زمین شناسان فعالیت‌های گسترده خود در یک ساختار با عنوان گنبد دمام را به پایان رساندند. در گزارش اولیه ارسالی به سانفرانسیسکو، آن‌ها پیشنهاد کرده بودند که حفاری آغاز شود.
 
 
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 37364
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *