۰

توقف در بازسازی ذخایر آمریکا

میز نفت -دولت بایدن در پی افزایش قیمت‌ها، برنامه‌های خود برای خرید نفت برای ذخایر نفت استراتژیک را پیش نخواهد برد.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد در تصمیم خود برای عدم خرید سه میلیون بشکه نفت برای یک ذخایر نفت استراتژیک در لوئیزیانا، منافع مالیات دهندگان را در اولویت قرار داده است. دولت آمریکا در اواسط مارس، برنامه تحویل این نفت در اوت و سپتامبر را اعلام کرده بود.

این وزارتخانه اعلام کرد ما با درخواست‌های فروش فعلی برای پایگاه ذخایر نفت استراتژیک در بایو چاکتا، موافقت نمی‌کنیم و درخواست خرید را بمحض اینکه شرایط بازار اجازه دهد، اعلام خواهیم کرد. ما به رصد وضعیت بازار ادامه خواهیم داد.

این تصمیم در پی افزایش قیمت نفت خام، گرفته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، روز سه شنبه برای نخستین بار از اکتبر، به بالای ۸۵ دلار در هر بشکه صعود کرد. دولت بایدن، خرید نفت در قیمت ۷۹ دلار یا پایین‌تر از آن را برای پر کردن مجدد ذخایر نفت آمریکا در نظر گرفته است. با این حال، در خرید ۲.۸ میلیون بشکه نفت که ماه گذشته انجام داد، به طور میانگین، حدود ۸۱ دلار در هر بشکه هزینه کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت انرژی آمریکا، پس از فروش ۱۸۰ میلیون بشکه نفت ذخایر اضطراری در مدت ۶ ماه که بزرگترین فروش تاریخی نفت از ذخایر استراتژیک به منظور کنترل قیمت بنزین پس از آغاز جنگ در اوکراین بود، به تدریج در حال بازسازی مجدد این ذخایر است. طبق داده‌های وزارت انرژی، این ذخایر در حال حاضر حدود ۳۶۳ میلیون بشکه نفت دارد که در مقایسه با ۶۰۰ میلیون بشکه در ابتدای سال ۲۰۲۲، کمتر است.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 37442
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *