۰

مصرف بنزین خودروهای داخلی| اینفوگراف

میز نفت - نگاهی به میزان مصرف بنزین خودروهای داخلی به خوبی نشان می دهد مصرف بالای بنزین در کشور، تردد خودروهای پرمصرف داخلی است.
خط تولید خودرو | میز نفت
خط تولید خودرو | میز نفت
به گزارش میز نفت، در حالی که کارخانه های خودروسازی جهان روز به روز میزان مصرف بنزین و سوخت را از طریق بکارگیری تکنولوژی های روز کاهش می دهند، اما در ایران همه چیز در اختیاز مصرف قرار دارد.

بر اساس اینفوگرافی که منتشر شده، تویوتا پریوس در هر 100 کیلومتر کمتر از 4 لیتر می سوزاند؛ درست برخلاف خودروهای بی کیفیت داخلی که دو برابر استاندارد جهانی بنزین مصرف می کنند.

طبق نظرکارشناسان در سال ۱۴۰۱، ایران که تا پیش از این صادرکننده بنزین بود و از این محل درآمد ارزی کسب می‌کرد، در سال ۱۴۰۳ نه‌تنها صادرات بنزین نخواهد داشت، بلکه ناچار از واردات ۳ میلیارد دلار بنزین نیز خواهد شد.



کارشناسان عوامل مختلفی را در بروز ناترازی بنزین در کشور موثر می‌دانند. آنان به مواردی همچون بی کیفیت و پرمصرف بودن خودرو‌های ساخت داخل، از رده خارج نکردن خودرو‌های فرسوده، توسعه ناکافی ظرفیت پالایشگاهی کشور، رفع همه‌گیری کووید-۱۹ و افزایش ترددها، عدم تمرکز بر افزایش ظرفیت و تنوع سبد سوخت کشور اشاره می‌کنند.
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 37459
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *