۰

هند یکی از بزرگترین خریداران نفت روسیه

میز نفت - یک مقام خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده درخواستی از هند برای کاهش خرید محموله‌های نفت خام روسیه نداشته است.
هند و روسیه | میز نفت
هند و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اریک ون نوستراند گفت: آمریکا از هند درخواستی مبنی بر کاهش واردات نفت روسیه نداشته است، زیرا هدف تحریم‌ها و طرح سقف قیمتی ۶۰ دلاری اعمال شده ازسوی کشورهای عضو گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا برای حفظ ثبات عرضه جهانی نفت بوده است.

بعضی از خریداران نفت روسیه از زمان آغاز تنش‌های مسکو-کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲، ضمن اعمال تحریم، خرید نفت از این کشور را متوقف کردند، اما هند به‌ یکی از بزرگترین خریداران نفت روسیه از مسیر دریا بدل شد.

ون نوستراند، دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در امور سیاست اقتصادی گفت: برای ما مهم است که عرضه نفت در بازار حفظ شود، اما کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که سود مسکو از آن را محدود کنیم.

وی افزود: خریداران می‌توانند در صورتی که از خدمات غرب مانند بیمه و کارگزاری استفاده نکنند، نفت روسیه را با تخفیف‌های بالا خارج از سازوکار سقف قیمتی بخرند خریداری کنند.
مقام خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد: روسیه باید نفت را با قیمت کمتری بفروشد.

ون نوستراند ادامه: هدف از این تحریم‌ها محدود کردن گزینه‌های موجود برای روسیه به سه گزینه است: فروش نفت با سقف قیمت، ارائه تخفیف‌های عمیق تر به خریداران در صورت دور زدن خدمات غربی، یا توقف فعالیت چاه‌های نفت است.

طرح سقف قیمتی استفاده از خدمات دریایی شرکت‌های غربی مانند بیمه را برای نفتکش‌هایی که نفت روسیه را با قیمت ۶۰ دلار یا بالاتر از آن حمل ‌کنند، ممنوع می‌کند.

آنا موریس، دستیار موقت وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تأمین مالی تروریسم گفت: کشورهای گروه هفت این گزینه را دارند که سقف قیمت را بسته به شرایط بازار یا عوامل دیگر بررسی کنند.

موریس در پاسخ به پرسشی درباره فروش فرآورده‌های نفتی حاصل از پالایش نفت روسیه به کشورهای غربی گفت: این اقدام تحریم‌ها را نقض نمی‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که نفت روسیه پالایش شد، از نظر فنی دیگر نفت روسیه نیست، اگر در کشوری پالایش و سپس ارسال شود، از منظر تحریم که واردات از کشور خریدار است، واردات از روسیه به شمار نمی‌آید.



منبع : بازار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 37475
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *