شیل نفت ابزاری برای تضعیف روسیه

29 آبان 1393 ساعت 11:55

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد ایالات متحده آمریکا قصد دارد از طریق ایجاد شکستگی‌های هیدرولیکی به روسیه ضربه بزند و قیمت نفت را کاهش دهد.


به گزارش «ميز نفت» به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا طی سخنانی در کاخ «میرافلورس» (مقر ریاست جمهوری این کشور) گفت که ایالات متحده آمریکا قصد دارد با ایجاد شکستگی‌های هیدرولیکی، از نظر ژئوپلیتیکی به روسیه ضربه بزند و قیمت نفت را کاهش دهد زیرا نسبت به افزایش تولیدات کشورهای نفتی احساس تهدید می‌کند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا طی اقدامی که قرار بود ۵ قانون جدید را علیه فساد و تروریسم و در راستای مبارزه با جنگ اقتصادی اپوزیسیون در کشور خود امضا کند خاطرنشان کرد: آنها از ضربه زدن به روسیه ناامید هستند؛ ناامید هستند زیرا چین تولید خود را چند برابر کرده و روسیه نیز قصد دارد همین کار را انجام دهد.

«مادورو» تصریح کرد: اینکه قیمت نفت در هر بشکه ۱۰۰ دلار باشد منصفانه است؛ و به این ترتیب سرمایه‌گذاری‌های نفتی که کره زمین را تخریب نمی‌کنند از تنوع بیشتری برخوردار خواهند بود.

وی همچنین اذعان داشت که «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) را به وسیله استراتژی خود تقویت کرد که این استراتژی خوب عمل کرده و در آینده نیز به همین ترتیب خواهد بود.

در این زمینه «مادورو» یادآور شد که «رافائل رامیرز» وزیر امور خارجه ونزوئلا طی هفته گذشته سفری دوره‌ای به کشورهای عضو اوپک و کشورهایی که در این سازمان عضو نیستند داشته است؛ وی همچنین از استقبال و رفتار خوب و مناسب این ملت‌ها با دیپلمات کشورش خبر داد.

علاوه بر این، رئیس‌جمهور ونزوئلا بار دیگر اعلام کرد که با جنگ اقتصادی که از سوی اپوزیسیون با حمایت آمریکا ترویج یافته مبارزه خواهد کرد و قیمت‌هایی عادلانه و منصفانه‌ای به مردم کشور خود ارائه می‌کند.

شکستگی هیدرولیکی بدین معناست که با استفاده از تحریک شکاف در چاه‌های نفتی، میزان بهره‌برداری از آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهند؛ این عملیات، سفره‌های آب زیرزمینی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما آلودگی آب‌ها تنها یکی از خطرهای زیست‌محیطی روند مذکور می‌باشد که با استفاده از مواد شیمیایی صورت می‌پذیرد و سرطان‌زا نیز هست.


کد مطلب: 3849

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/3849/شیل-نفت-ابزاری-تضعیف-روسیه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir