۰

پیش بینی معنادار کویتی ها از قیمت نفت

رییس شرکت نفت کویت گفت: قیمت نفت احتمالا در شش الی هفت ماه آینده در محدوده 65 دلار در هر بشکه سیر خواهد کرد.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز نظر ادسانی – مدیر عامل شرکت نفت کویت _ به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم قیمت نفت در شش تا هفت ماه آینده در محدوده ۶۵ دلار در هر بشکه خواهد بود، مگر این‌که اقتصاد جهانی بهبود پیدا کند یا یک بحران سیاسی رخ دهد و یا اوپک سیاست تولید نفت خود را تغییر دهد.

سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت (اوپک) در نشست اخیر خود با پیشنهاد برخی از اعضاء برای کاهش تولید به منظور افزایش قیمت‌ها مخالفت کرد که با سیاست همیشگی این سازمان مبنی بر تنظیم تولید برای نگهداشتن قیمت نفت در محدوده ۱۰۰دلار در هر بشکه همخوانی ندارد.

قیمت‌ نفت از ماه ژوئن که به ۱۱۵ دلار در هر بشکه رسیده بود بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته به‌طوری که نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه امروز سه‌شنبه ۶۵ دلار و ۹ سنت در هر بشکه و نفت سبک آمریکا برای تحویل در همین ماه ۶۲ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه معامله شد.

اوپک در نشست ماه گذشته خود به رقم پیش‌بینی‌ها مبنی بر عرضه مازاد نفت در سال آینده و کاهش تقاضای نفت این سازمان، برای حفظ سهم بازار خود حاضر به کاهش تولید نشد.

رییس شرکت نفت کویت افزود: تولید نفت این کشور در حال حاضر روزانه حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: مشخص نیست که تولید میدان نفتی مشترک این کشور با عربستان چه زمان از سرگیری خواهد شد.

این میدان فراساحلی که تولید آن روزانه بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه است، در ماه اکتبر برای اجرای مقررات زیست محیطی به‌طور موقت تعطیل شد.
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 4212
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *