۰

موضع نیکاراگوئه به دهی نفتی اش: بدهی نیست، وام سیاسی است

ایران اصرار، از نیکاراگوئه انکار! نیکاراگوئه در سال 1983 از ایران 53 میلیون دلار نفت دریافت می کند؛ بدون این‌که درصدد بازپرداخت بدهی خود باشد؛ اکنون ارزش بدهی آن کشور به بیش از 164 میلیون دلار رسیده است، اما ظاهرا با سیاسی تلقی کردن این بدهی، نیکاراگوئه تلاش می کند تا از بازپرداخت بدهی خود سرباز زند.
موضع نیکاراگوئه به دهی نفتی اش: بدهی نیست، وام سیاسی است
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایسنا، ساموئل سانتوز لوپز، وزیر امور خارجه کشور نیکاراگوئه درحالی که برای دعوت از ایران در راستای سرمایه‌گذاری در آن کشور به کشورمان آمده است، درمورد بدهی نفتی مذکور  تاکید کرد: مسئله بدهی نیکاراگوئه در اوایل سال جاری با کشور ایران حل شده است.

وی با بیان این که قرض ایران به کشور نیکاراگوئه در زمان خودش یک بدهی سیاسی تلقی می شود، اظهار کرد: نیکاراگوئه در آن زمان (سال ۱۹۸۳م) مورد هجوم قرار گرفته بود و به ایران نیز هجوم آورده بودند. با توجه به این که هر دو کشور انقلابی بودند، با هم تعامل داشته و این وام به نیکاراگوئه داده شد بنابراین می‌توانیم آن را بدهی سیاسی تلقی کنیم.

سانتوز لوپز در واکنش به تکرار سوال مبنی بر مقدار ارزش کنونی بدهی، سالن اجلاس وزارت نیرو را با سرعت ترک کرد.

وزیر امور خارجه کشور نیکاراگوئه درحالی که اعتقادی به اذعان بازپرداخت بدهی نفتی کشور خود به ایران ندارد از وزیر نیرو ایران تقاضای دیدار برای جذب سرمایه ایرانیان را کرده بود و نیکاراگوئه را کشوری امن و مطمئن برای سرمایه گذاری معرفی کرد.

حمید چیت چیان اما با تفاوت چشمگیر دیدگاه با وزیر امور خارجه نیکاراگوئه درباره بازپرداخت بدهی آن کشور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا تاکید کرد که با نیکاراگوئه بر سر بازپرداخت اقساطی بدهی نفتی آن کشور توافق شده است.
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 4220
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *