۰

جان کري: منافع اقتصادي ما در خاورميانه، فراتر از نفت است

وزیر امور خارجه آمریکا در آغاز نشست دو روزه «مرکز تجاری خاورمیانه» در اتاق بازرگانی آمریکا، سخنرانی کرد.
جان کري: منافع اقتصادي ما در خاورميانه، فراتر از نفت است
به گزارش «ميزنفت»، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در جمع مدیران و مسئولان مرکز تجاری خاورمیانه در اتاق بازرگانی آمریکا، واقع در شهر واشنگتن سخنرانی کرد. وی در روز موسوم به «دوشنبه خاورمیانه» گفت: «حوزه های علاقه مندی اقتصادی ما در خاورمیانه فراتر از نفت است. ما تمایل داریم به مشاغل جدید کمک کنیم تا شرکت های این منطقه با شرکت های آمریکایی قرارداد امضاء کنند.

خواسته ما قطعاً همین است و همه دیگر کشورها نیز دنبال همین هستند. به سود ما خواهد بود اگر طبقه متوسط گسترده و با رفاه اقتصادی بیشتری ایجاد شود و نهایتاً به بازار بزرگی برای کالاها و خدمات آمریکایی تبدیل شود. اما یکی دیگر از دلایل علاقه ما به خاورمیانه این است که برخی از بهترین دوستان آمریکا، از جمله هم پیمانِ ما اسرائیل و بسیاری از کشورهای عرب که در دوره های بسیار طاقت فرسا کنار ما بوده اند، در این منطقه زندگی می کنند. همه این روابط، به افزایش امنیت ما منجر شده است».

نشست دو روزه « راهبری مرکز تجارت خاورمیانه» با حضور نمایندگان عالی رتبه دولت ها، مدیران شرکت ها از جمله هفتاد و پنج نهاد فعال در ترکیه، خاورمیانه، شمال آفریقا و آمریکا برگزار خواهد شد؛ هدف این نشست، پیشبرد فعالیت های مرکز تجاری خاورمیانه در زمینه تجارت و سرمایه گذاری در سراسر منطقه است.

منبع: واحد مرکزی خبر
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 4221
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *