۰

ماجرای 4 میلیارد دلار نفتی که سوژه مجلس شد

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت به مطرح شدن موضوع تخلف دولت در برداشت ۴.۱ دهم میلیارد دلاری از صندوق توسعه واکنش نشان داد.
ماجرای 4 میلیارد دلار نفتی که سوژه مجلس شد
به گزارش «ميزنفت»، محمد باقر نوبخت در پاسخ به این پرسش که از سوی مجلس گزارشی ارائه داده شده مبنی بر این که دولت ۴.۱ دهم میلیارد دلار از صندوق توسعه برداشت کرده آیا این موضوع درست است یا خیر، گفت: این موضوع غیر واقعی است، ما سال گذشته از صندوق توسعه چیزی برداشت نکرده‌ایم ،اما در جهت واشکافی موضوع این را بگویم که ما به یک شرکت اماراتی نفت فروخته بودیم، اما آنها میزان ۴.۱ دهم میلیارد دلار ناشی از این فروش را به حساب بانک مرکزی واریز نکردند به این دلیل که بانک مرکزی در تحریم است. بانک مرکزی تلاش‌های لازم را انجام داد تا این مقدار برگردد. آنها وارد مذاکره شدند تا این کار انجام شود و در یک توافق مقرر شد که این۴.۱ دهم میلیارد دلار برگردد.

وی با تاکید بر این که ما به هیچ وجه ۴.۱ دهم میلیارد دلار از صندوق توسعه برنداشته‌ایم،تصریح کرد: هیچ جای کتمان نیست ما در شرایط تحریم هستیم و تمام تلاش دولت این است که اجازه ندهند که نفتمان را از حد معین بفروشیم و اگر می‌فروشیم هم آن را در داخل نیاوریم. آخرین توطئه‌شان هم کاهش فروش نفت ما بوده است و ما در اینجا با تدبیر سعی داریم تحریم‌ها را دور بزنیم منتها یک سری غضنفرهای داخلی داریم که بیشتر به آنها گرا می‌دهد.
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 4249
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *