پاسخ مجلس به اظهارات نوبخت در باره طلب نفتی ایران از امارات

19 آذر 1393 ساعت 22:40

جعفر قادری با بیان اینکه گزارش کمیسیون بودجه درباره برداشت دولت از صندوق توسعه صحیح است، گفت که برداشت از این صندوق غیرقانونی بوده است.


به گزارش «ميز نفت» به نقل از فارس، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در واکنش به اظهارات محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت مبنی بر غیرواقعی بودن گزارش مجلس پیرامون برداشت ۴.۱میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی، گزارش کمیسیون متبوعش را صحیح و بر پایه قانون و منطق توصیف کرد.

وی در همین زمینه گفت:‌ دولت نفت را برای فروش به شرکت نیکو داد اما این شرکت نتوانست به تعهدات خود عمل کرده و پول فروش را به دولت بدهد.

قادری اضافه کرد: پس از این اتفاق به جای آنکه برای وصول طلب پیگیری‌های لازم را انجام دهند، طلب‌شان را از شرکت نیکو به صندوق توسعه ملی منتقل کرده و به جای آن از صندوق توسعه ملی استفاده کردند؛ در واقع آنها از منابع صندوق توسعه ملی برای تامین منابع مالی خود بهره بردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر صندوق توسعه ملی منابع یاد شده را در اختیار ندارد، خاطرنشان کرد:‌ به فرض اگر این شکل، شکل درستی است دولت می‌تواند در طلب بابک زنجانی نیز همینگونه برخورد کند یعنی آنها می‌توانند اسناد طلب از بابک زنجانی را به صندوق توسعه ملی داده و از منابع صندوق در بودجه استفاده کنند یا اگر ما منابعی در چین و هند داریم، دولت می‌تواند حواله آنها را به بانک مرکزی داده و به جایش ریال بگیرد.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه اقدام انجام شده از سوی دولت منطبق بر قانون نیست، خاطرنشان کرد: این اقدام برداشت از منابع صندوق توسعه ملی است که کمیسیون نیز اینگونه تشخیص داده و این تشخیص صحیحی است و گزارش هم در صحن قرائت می‌شود.

وی با بیان اینکه درباره گزارش کمیسیون بودجه و اقدام انجام شده از سوی دولت، مجلس قضاوت خواهد کرد، گفت: نماینده دولت در جلسات کمیسیون حضور داشته است.


کد مطلب: 4255

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/4255/پاسخ-مجلس-اظهارات-نوبخت-باره-طلب-نفتی-ایران-امارات

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir