۰

مدودف خطاب به مردم: صبر کنید!

دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه چهارشنبه مردم این کشور را که به شدت از کاهش شدید ارزش پول روسیه آسیب دیده اند ،به صبر فرا خواند و اطمینان داد روبل دوباره ارزش واقعی خود را بازخواهد یافت.
مدودف خطاب به مردم: صبر کنید!
به گزارش «ميزنفت»، روبل که به سبب تحریم های غربی مرتبط با بحران اوکراین و سپس اخیرا به سبب سقوط قیمت های نفت تاثیر گرفته است امسال ۴۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار و یک سوم از ارزش خود را در برابر یورو از دست داد که این مسئله نگرانی هایی در خصوص ترس پس انداز کنندگان به وجود آورده است.

نخست وزیر روسیه در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی این کشور گفت :« به ویژه نباید تسلیم شرایط روانی بازار شد ، باید به صبر مسلح شد و نگاه کرد چگونه اوضاع در چنین شرایطی در گذشته تغییر یافته است .»

وی در توضیح گفت :« در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ ، هنگامی که روبل به شدت ارزش خود را از دست داد ، بخشی از ملت به سمت صرافی ها هجوم بردند تا روبل های خود را با ارزهای دیگر عوض کنند اما در پایان روبل تقویت شد.»

نخست وزیر روسیه گفت :« کسانی که پول خود را به دلار یا دیگر ارزها تبدیل کرده اند پول خود را از دست داده اند.»

با وجود مداخلات گسترده بانک مرکزی دربازار و هشدارهای مقامات درباره سفته بازی ها ، ارزش پول روسیه در هفته های اخیر سیر نزولی خود را ادامه می دهد و چهارشنبه نزدیک به پایین ترین سطوح هفته گذشته خود بود.

نخست وزیر روسیه گفت:« بخشی از اقتصاددان عقیده دارند که ارزش روبل بسیار کمتر از ارزش واقعی آن ارزیابی شده است .»

وی گفت:« بدیهی است که قیمت روبل افزایش خواهد یافت ، من زمان آن را نمی دانم ، این ماه یا تا یک ماه دیگر اما ما منتظر توازن هستیم .»

مدودف اذعان کرد سقوط کنونی ارزش پول با تورمی که به گفته وی قرار است در سال ۲۰۱۴ از نه درصد فراتر رود ، پیامدهای منفی خواهد داشت.

وی گفت :« قدرت خرید کاهش می یابد ، توان شرکت ها برای خرید تجهیزات ضروری برای تولید عادی کاهش می یابد.»

نخست وزیر روسیه گفت :« هرچند این روند با رقابتی کردن تولید آنان به نفع صادر کنندگان است ، در بلند مدت برای روسیه خوب نیست.»
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 4265
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *