خودروساز متضرر از کاهش قیمت نفت!

22 آذر 1393 ساعت 10:37

ارزش سهام تسلا موتورز به دلیل افزایش نگرانی‌ها نسبت به کاهش تقاضا برای خودروهای برقی لوکس این شرکت در پی ارزان شدن قیمت بنزین، در هفت روز معاملات 14 درصد کاهش یافت.


به گزارش «ميز نفت» به نقل از ایسنا، پیش بینی ناامیدکننده فروش نوامبر تسلا در آمریکا از سوی وب سایت InsideEVs.com در کاهش ارزش سهام این شرکت موثر بود. طبق پیش بینی این وب سایت، فروش خودروهای مدل اس تسلا در آمریکا طی نوامبر به ۱۲۰۰ دستگاه رسیده که کمترین رقم در سه ماهه گذشته بوده است.

مصرف کنندگان آمریکایی اکنون پول کمتری برای بنزین زدن پرداخت می‌کنند که این امر ممکن است تقاضا برای خودروهایی که با برق کار می‌کنند و بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند را کمتر کند. بر اساس گزارش کلوب مونیتورینگ AAA، قیمت بنزین در آمریکا در مدت ۶۸ روز گذشته کاهش داشته و به میانگین ۲.۶۷ دلار در هر گالن رسیده است.

به گفته تحلیلگران، اکنون که قیمت نفت نزول کرده است، خرید یک خودروی معمولی برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

تسلا برخلاف خودروسازان بزرگتر، فروش ماهانه تفکیک شده برای هر کشور را گزارش نمی‌دهد اما فروش این شرکت در آمریکا امسال به دلیل آغاز صادرات سدان لوکس مدل اس به بازارهای خارجی کاهش یافته است. این شرکت انتظار دارد ۵۰ هزار دستگاه از این خودرو که در نظرسنجی سالانه مجله «کانسیومتر ریپورتس» خودروی لوکس برتر شناخته شد، به فروش رود.


کد مطلب: 4280

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/4280/خودروساز-متضرر-کاهش-قیمت-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir