۰

چند هزار جایگاه سی‌ان‌جی غیراستاندارد در کشور داریم ؟

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد گفت: گر بخواهیم تمام موارد ایمنی و حریم و استانداردسازی را رعایت کنیم حدود ۲ هزار جایگاه سی‌ان‌جی باید بسته شود.
چند هزار جایگاه سی‌ان‌جی غیراستاندارد در کشور داریم ؟
به گزارش «ميزنفت»، پریچهر قزلباش در نشست بررسی نقش CNG در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: استانداردسازی قطعات و تجهیزات خودروهای دوگانه سوز، تأیید نوع خودروها و استانداردسازی جایگاه سی ان جی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد است اما باید به مسائل مختلفی در راه اعمال استانداردها توجه کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم تمام موارد ایمنی و حریم و استانداردسازی را رعایت کنیم حدود ۲ هزار جایگاه CNG باید بسته می‌شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی با بیان اینکه "باید استانداردسازی در کشور بازنگری شود"، گفت: در این خصوص کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی شروع شده تا بر اساس آن برای ۱۲ کالای مختلف را که در تجهیزات جایگاه‌های CNG موردنیاز است، استاندار مشخص و ملی تعریف کنیم.

وی ادامه داد: در فرهنگ سازی مصرف CNG نیز در کشور مشکل داریم و باید با همکاری بخش خصوصی و سایر ارگان‌ها بتوانیم مردم را به سمت استفاده از این سوخت باکیفیت هدایت کنیم.

قزلباش با اشاره به برنامه دولت برای ساخت یکهزار جایگاه جدید CNG با استفاده از توان کنسرسیومی متشکل از شرکت های خصوصی اذعان داشت: سازمان ملی استاندارد، نظارت بر اجرای استانداردها مطابق با تکنولوژی روز دنیا را در ساخت این جایگاههای جدید در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: هم‌اکنون در بحث استانداردسازی درایور و کمپوسورها مشکلات اساسی داریم و در این زمینه باید اقلام مورد استفاده در جایگاه‌ها مورد بازرسی و نظارت قرار گیرد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه "در آموزش به جایگاهداران در ابتدای راه قرار داریم"، گفت: تاکنون ۹۰ نفر دوره‌های آموزشی مربوط به استاندارهای بهره برداری از جایگاههای سوخت را طی کرده‌اند و تلاش می کنیم برنامه های گسترده‌ای را در بحث آموزش تدوین و اجرایی کنیم.
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 4287
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *