۰

با نفت 70 دلاری هم 32 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم

در حالی که مقامات ارشد دولت یازدهم از ارائه لایحه بودجه 1394 بدون کسری سخن گفته اند، بررسی مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد حداقل 32 هزار میلیارد تومان از درآمدهای این لایحه، محقق نخواهد شد.
با نفت 70 دلاری هم 32 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم
به گزارش «ميزنفت»، مرکز پژوهش های مجلس با توجه به ارائه لایحه بودجه سال ۹۴ به مجلس گزارشی در رابطه با قیمت نفت در بودجه به شرح زیر منتشر کرده است:

مقایسه ارقام پیش بینی شده در لایحه به ویژه در سمت منابع با توجه به پیش یبنی عملکرد سال جاری بیانگر آن است که آنچه در عمل اتفاق خواهد افتاد با تصویر ارائه شده در لایحه متفاوت خواهد بود.

مرکز پژوهش های مجلس پیش بینی کرده که با فرض قیمت ۷۰ دلاری نفت و افزایش قیمت رسمی دلار به ۲۸۵۰ تومان، کسری بودجه دولت در سال آینده ۳۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود. بدین ترتیب مشخص است به هر میزان که قیمت نفت از ۷۰ دلار پایین تر باشد، کسری بودجه دولت بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر میانگین قیمت نفت در سال آینده ۶۰ دلار باشد، کسری بودجه دولت به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

بر اساس گزارش  بررسی های مرکز پژوهش های مجلس مجموع درآمد قابل تحقق دولت در سال آینده را ۱۹۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است. این در حالی است که در لایحه مجموع درآمد قابل تحقق دولت ۲۲۴ هزار میلیارد تومان ذکر شده است.

طبق برآورد مرکز پژوهش های مجلس، در صورتی که قیمت نفت از ۷۰ دلار پایین تر نیاید، عملا فقط ۲۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی هزینه خواهد شد که نسبت به رقم ۴۷ هزار میلیارد تومان مدنظر دولت، بسیار پایین تر است. 

بودجه 94 با نفت 70 دلاری هم 32 هزار میلیارد تومان کسری دارد
  
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب: 4335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *