۰

النعیمی: کاهش قیمت نفت موقتی است

علی النعیمی، وزیر نفت پادشاهی سعودی، روز پنجشنبه ۱۸ دسامبر، در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور گفت که کاهش قیمت نفت موقتی است و او به آینده این صنعت خوشبین است.
النعیمی: کاهش قیمت نفت موقتی است
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  العربیه، النعیمی گفت: «من به آینده خوشبین هستم. آنچه که ما و جهان شاهد آن هستند موقتی است و خواهد گذشت.» 

او افزود: «اقتصاد جهانی و به ویژه اقتصادهای نوظهور رشد پایدار خود را بازخواهند یافت و بنابراین تقاضا برای نفت افزایش خواهد کرد.» 

سازمان کشورهای صادرکنندگان نفت (اوپک)، در اجلاس ماه گذشته خود، باوجود درخواست بعضی از اعضا، نتوانست در مورد کاهش تولید به نتیجه برسد. 

روز پنجشنبه ۱۸ دسامبر، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه به ۶۳ دلار برای هر بشکه رسید. 

النعیمی گفت که کاهش تولید برای پادشاهی سعودی و اوپک کار دشواری بود و در حال حاضر قیمت نفت را نمی‌توان کنترل کرد. 

او گفت: «سهمیه‌های اوپک و پادشاهی سعودی در بازار جهانی نفت چند سال است که تغییری نکرده است و اکنون در حد ۳۰ میلیون بشکه برای اوپک قرار دارد... در حالیکه کشورهای خارج از اوپک دائما تولید خود را افزایش داده‌اند.» 

او افزود: «در چنین شرایطی، کاستن از تولید برای سعودی یا اوپک کاری سخت و حتی غیرممکن است، زیرا این منجر به از دست دادن سهم بازار و افزایش سهم بازار دیگران خواهد شد و قیمت‌ها را نیز نمی‌توان کنترل کرد. ما هم در سهم بازار و هم در قیمت متضرر خواهیم شد.» 

النعیمی گفت که در اجلاس پیشین، اوپک سعی کرد تا همکاری کشورهای خارج از این سازمان را جلب کند، ولی «این تلاشهای موفقیت آمیز نبود».
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 4373
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *