۰

درخواست جدید هند در باره یک شرکت نفتی مرتبط با ایران

منابع هندی اعلام کردند مقامات این کشور در جریان سفر اوباما به دهلی‌نو از وی خواهند خواست تا یک شرکت اکتشاف نفت و گاز هند را که به دلیل فعالیت در ایران تحریم شده است از فهرست تحریم ها خارج کند.
درخواست جدید هند در باره یک شرکت نفتی مرتبط با ایران
به گزارش «ميزنفت» به نقل از تسنیم، در جریان سفر باراک اوباما به دهلی نو در ماه ژانویه، هند احتمالا از آمریکا خواهد خواست تا یک شرکت اکتشاف نفت و گاز خود با نام او ان جی سی را از فهرست شرکت های تحت تحریم به دلیل فعالیت در ایران حذف نماید. اگر نام یک شرکت در این فهرست ثبت شود، در معرض خطر محروم شدن از سرمایه گذاری در دیگر بازارهای مهم و به خصوص آمریکای شمالی قرار می گیرد.

او وی ال، بازوی فرامرزی شرکت او ان جی سی حدود ۹۰ میلیون دلار صرف اکتشاف منابع هیدروکربنی در میدان فرزاد ب در بلوک فارسی ایران کرده است، اما امضای قرارداد نهایی –که احتمالا منجر به سرمایه گذاری ۳ تا ۵ میلیارد دلاری این شرکت در ایران خواهد شد- به دلیل مسائل ژئوپلتیک به تاخیر افتاده است. هرچند مسئولان شرکت او ان جی سی در فهرست شرکت های تحت تحریم قرار گرفته اند، اما نام او وی ال در این فهرست دیده نمی شود.

یک مقام آگاه در این باره گفت، این درخواست هند، از قبل با مقامات آمریکایی در میان گذاشته شده است.

این مقام آگاه افزود، هند تحریم های وضع شده از سوی سازمان ملل را به رسمیت می شناسد. به دلیل تشدید تحریم ها از سوی آمریکا هند قادر نیست پول نفت ایران را پرداخت نماید. وی گفت: «موضع ما نه ضد ایران است و نه ضد آمریکا. ما می خواهیم از منافع تجاری شرکت های خودمان حمایت کنیم.»

بر اساس برآوردهای انجام شده، میدان فرزاد ب، دارای ۲۱.۶۸ تریلیون فوت مکعب منابع گازی است. این میدان توسط شرکت او وی ال کشف شده است. شرکت او وی ال در سال ۲۰۰۸ یک قرارداد اولیه با مقامات ایرانی منعقد کرد، اما هیچ قرارداد رسمی ای برای بهره برداری از منابع این میدان تاکنون به امضا نرسیده است. تحریم های آمریکا علیه ایران مانع از پیش رفتن همکاری های دو طرف برای اکتشاف منابع انرژی این میدان شده است و هر یک از طرفین دیگری را به خاطر این تاخیر سرزنش می کند.
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 4377
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *