۰

موضع جدید چهره اقتصادی مجلس به قیمت نفت در بودجه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پیش‌بینی قیمت نفت در لایحه بودجه و بحث برداشت از منابع صندوق توسعه ملی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایر است.
موضع جدید چهره اقتصادی مجلس به قیمت نفت در بودجه
به گزارش «ميزنفت»، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور و توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی در این بودجه اظهار داشت: با نگاه به کلیات بودجه مشخص است که در توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید، چندان جای امیدواری نیست و پیش‌بینی قیمت نفت در لایحه بودجه با سیا‌ست‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد. 

وی با بیان اینکه بحث برداشت از منابع صندوق توسعه ملی نیز با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایر است، گفت: البته بحث اختصاص و سوق دادن منابع به طرح‌‌های نیمه‌ تمام در راستای این سیاست‌ها است اما هنوز نگاه دولتی در بودجه حاکم است در حالی که انتظار بود از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود و منابع بیشتر در جهت کمک به بخش خصوصی باشد و پروژه‌های نیمه تمام توسط بخش خصوصی فعال شوند. 

این نماینده مجلس ادامه داد: اتکای به بودجه‌های دولتی و نگاه منفی نسبت به صندوق توسعه ملی همچنان در بودجه ۹۴ هم وجود دارد در حالی که تلاش برای کاهش سهم صندوق توسعه ملی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد. 

قادری تلاش برای کاهش هزینه‌ها را از نکات مثبت بودجه ۹۴ برشمرد و تصریح کرد: البته به نظر می‌رسد این کاهش هزینه‌ها در جاهای درست صورت نگرفته به عنوان مثال در بودجه آموزش عالی، بودجه مربوط به تجهیزات آموزشی را حذف کرده‌اند در حالی که باید در جهت کاهش تعداد نیروی انسانی و هزینه‌های جاری تلاش شود.
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 4420
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *