۰

ترکیه هم به شیل نفت علاقه مند شد

مسئولان وزارت انرژی ترکیه از اجرای یک برنامه حفاری نفت شیل به منظور تنوع بخشیدن به منابع انرژی این کشور خبر دادند.
ترکیه هم به شیل نفت علاقه مند شد
به گزارش «ميزنفت»، طبق این برنامه از یازده منطقه مختلف ترکیه نمونه برداری می‌شود. برای ارزیابی ذخایر نفت شیل تاکنون در مجموع هزار و ۳۰۰متر حفاری شده است. 

ترکیه با اجرای این برنامه می‌تواند سهم منابع داخلی را در سبد تامین انرژی خود ،افزایش دهد. 

این کشور تاکنون یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تن ذخایر نفت شیل قابل استخراج کشف کرده است. شهر بولو در ۲۰۰ کیلومتری شرق استانبول نزدیک به ۳۰۰ میلیون تن ذخایر نفت شیل دارد. افزون بر این برخی شهرهای مرکزی ترکیه همچون آنکارا،قونیه و نیغده هم ذخایر غنی نفت شیل دارند. 

برخی موسسات دولتی ترکیه، همچون شرکت انرژی ترکیش پترولیوم، مدیریت کل تحقیقات و توسعه معادن و شرکت زغال سنگ ترکیه مطالعات مشترکی را در باره نفت شیل انجام می‌دهند. بهره‌برداری از این ذخایر پس از تجزیه وتحلیل بیشتر محتوای نمونه‌های نفت شیل ترکیه آغاز خواهد شد. 

یکی از مسئولان وزارت انرژی ترکیه اعلام کرد به منظور ساخت تاسیسات مربوط به استخراج نفت شیل، مذاکراتی هم با کشورهایی که درحال حاضر از لایه‌های رسوبی، نفت و برق تولید می‌کنند، آغاز خواهد شد. 

در حال حاضر استونی ۹۰ درصد برق خود را از طریق نفت حاصل از نفت شیل تامین می‌کند. چین، روسیه، اردن، اسرائیل، برزیل، استرالیا و آمریکا هم از تولید کنندگان نفت و گاز از نفت شیل هستند. 

آمریکا بزرگترین ذخایر نفت شیل جهان را دارد. میزان این ذخایر معادل ۴/۹ تریلیون بشکه نفت برآورد می‌شود. 

چین و روسیه هم با ذخایری معادل به ترتیب ۳۲۸ میلیارد و ۲۷۱ میلیارد بشکه نفت در ردیف‌های دوم و سوم جهان قرار دارند.
جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 4435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *